اجتماعی

گسترش طرح ملی «کسب و کار پایدار خانواده‌محور»/ ضرورت حمایت ویژه از بانوان بدسرپرست

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح طرح “کسب و کار پایدار خانواده‌محور” بر لزوم حمایت از بانوان بدسرپرست تاکید کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، انسیه خزعلی با اشاره به طرح “کسب و کار پایدار خانواده‌محور” که با هدف حمایت از خانواده‌های سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال از طریق آموزش یا تخصیص وام خوداشتغالی انجام می‌پذیرد، به تشریح زوایای این طرح پرداخت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: حمایت از کارآفرینان زن سرپرست خانوار یا خودسرپرست و ایجاد سازوکاری مناسب جهت توزیع محصولات تولیدی این بانوان مورد تاکید طرح کسب و کار پایدار و خانواده‌محور است.

خزعلی در گفتگو با رادیو اقتصاد خاطرنشان کرد: طرح مذکور با توافقات دوجانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بنیاد برکت تاکنون در ۲۱ استان اجرایی شده که بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانواده را مشغول به کار کرده و اکنون در مرحله پوشش‌دهی به کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد ظرفیت‌های عظیم بانوان کارآفرین و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: حمایت این معاونت در عرصه اشتغال در دو بخش سمن‌ها و انجمن‌ها و همچنین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که گاهی شرایطی به مراتب سخت‌تر از زنان بی‌سرپرست را تجربه می‌کنند، لذا در این زمینه نیاز به پشتیبانی جدی‌تری وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از دو طرح ملی اشتغال در زمینه دام و پرورش نهال خبر داد و افزود: کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار دولت است که کاشت بذر تا نهال می‌تواند ظرفیت مناسبی برای اشتغال بانوان را فراهم کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023