گردشگری و سفر

گروه‌های گردشگری مختلط اجازه کمپ ندارند

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: گروه‌های کمپی به صورت تک جنسیتی ممنوعیتی ندارد، اما گروه‌های گردشگری مختلط اجازه کمپ ندارند.

سید جواد موسوی عصر روز گذشته ۱۰ مرداد ماه، در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد شهری زیارتی است و یکسری شئونات باید در آن حفظ شود. قطعا راهنمایان گردشگری و آژانس‌های خدمات مسافرتی در این خصوص توجیه هستند. اخیرا اتفاقاتی ناگوار توسط تعدادی از تورهای غیرمجاز رخ داد که از فعالیت آن‌ جلوگیری شد. لازم است گروه‌های گردشگری مجاز فعالیت بیشتری داشته باشند تا فعالیت گروه‌های غیرمجاز به چشم نیاید.

وی با گلایه از فعالیت غیرمجاز برخی از وسایل حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران خارجی خاطرنشان کرد: یکسری از ون‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی که در سطح شهر تردد دارند، بدون آنکه آژانس‌های مسافرتی در جریان باشند، به خود اجازه می‌دهند تور جابه‌جا کنند. اتفاق ناگواری که اخیرا در سیلاب جاده مشهد به سرخس رخ داد، چند روز است ما را درگیر خود کرده است. در جریان این حادثه راننده‌ای که قرار نبود از شهر بیرون برود، گردشگران عراقی را بیرون شهر برده و برای ۱۲ نفر از آنان مشکل ایجاد کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ضمن درخواست از معاون دادستان مشهد در محدودسازی اخبار ناگوار از هتل‌ها و فرودگاه مشهد یادآور شد: ما علاقه‌مندیم مسافر وارد مشهد شود، اما وقتی اتفاق ناگواری برای یک مسافر در یکی از هتل‌های مشهد رخ می‌دهد، بدون توجه به تحت‌الشعاع قرار دادن آینده کسب و کار گردشگری در این شهر، نسبت به عدم انتشار اخبار آن اقدامی انجام نمی‌دهیم. ظهر یکشنبه لاستیک هواپیمای تهران به مشهد بر اثر نقص فنی ترکید. کسب و کار گردشگری از این خدمات گرفته می‌شود، وقتی این اخبار منتشر می‌شود، نمی‌گویند که این دوستان چگونه امرار معاش کنند؟

موسوی تصریح کرد: راهنمایان گردشگری ۳ سال است که علنا کار نکرده‌اند. گروه‌های گردشگری روی ورود مسافران کار کرده و شهر مشهد و جاذبه‌های خراسان رضوی را تببین کنند. گروه‌ها موازین شرعی را رعایت کنند. انتظار می‌رود برخی موازین را خودمان رعایت کنیم. تکلیف کردیم که ناظرانی وارد تورهای گردشگری شوند و برای رعایت موازین شرعی نظارت داشته باشند. اگر مواردی در تورها مشاهده شود ابتدا به خودشان تذکر می‌دهیم. همچنین گروه‌های کمپی به صورت تک جنسیتی ممنوعیتی ندارد، اما گروه‌های گردشگری مختلط اجازه کمپ ندارند.

وی بیان کرد: اعلام کردیم که برگزاری تورهای گردشگری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا ممنوع است، اما در خراسان رضوی آثار ثبتی ناملوسی مانند علم‌گردانی داریم. چرا از این تورها در این ایام برگزار نکنیم؟ چرا از گردشگران خارجی درخواست نکنیم که در ایام تاسوعا و عاشورا از مراسم‌ عزاداری و خاص ما مانند شله‌پزی بازدید نکنند؟ این ایام می‌تواند برای گردشگران و زائران فرصت باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023