گردشگری و سفر

کوه نمک؛ مقصد اصلی گردشگران در استان بوشهر

مجله خبری آبادی 118/بوشهر کوه نمک یکی از آثار طبیعی و کم‌نظیر در استان بوشهر و کشور است.

عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کوه نمک یکی از آثار طبیعی و کم نظیر در استان و کشور می‌باشد  که به عنوان اثر طبیعی ملی، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد. 

به گفته مراد زاده، با توجه تقاضاهای فراوان  افراد و گروه‌های گردشگری  نیازمند مدیریت و نظارت بیشتری است تا کمترین آسیب  به محیط‌زیست و این منطقه را شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: در سالهای اخیر اعتبارات زیادی در اجرای طرح مدیریت گردشگری  اثر طبیعی ملی کوه نمک در منطقه هزینه شد و در حال حاضر در بخش نظارت و مدیریت حضور گردشگران در منطقه پیشرفت چشمگیری داشته است.

مراد زاده افزود: در همین راستا جلسات و هماهنگی‌ها با  راهنمای گردشگری محلی صورت گرفته و ملزم به هماهنگی با اداره حفاظت محیط‌زیست و همچنین تعیین مسیرهای مشخص برای بازدید گردشگران که کمترین آسیب به منطقه وارد شود شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه مطلوب بودن وضعیت آب و هوا در فصل پاییز و زمستان درخواست‌های زیادی جهت بازدید از منطقه به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود و این منطقه بعنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگران در استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه مناطق تحت مدیریت و بخصوص آثار طبیعی ملی از همه هموطنان خواست: در زمان بازدید از اثر طبیعی ملی کوه نمک ملاحظات زیست‌محیطی مورد نظر در زمان بازدید را رعایت کرده تا ضمن حفاظت از سیمای طبیعی و جاذبه‌های این منطقه، کمترین تخریب و آسیب به منطقه وارد شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023