اجتماعی

کمک حجاج برای تامین جهیزیه نیازمندان/ اجرای «اطعام علوی» در دهه ولایت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برنامه‌های این نهاد برای حمایت از مددجویان در دهه ولایت را تشریح کرد.

حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، در این باره اظهار کرد: در دهه ولایت (از عید قربان تا عید غدیر) همچون سال گذشته نذورات عید قربان و اطعام علوی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح اطعام علوی باتوجه به شرایط هر استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا خارج از مناسبات مذهبی کمیته امداد در راستای توزیع اطعام و بسته‌های غذایی میان نیازمندان نیز فعالیتی در نظر دارد؟ بیان کرد: حوزه اطعام عرصه مردمی و خیر است و در این زمینه کمیته امداد وظیفه راهبری را برعهده دارد، اما مراکز نیکوکاری بسته به شرایطی که اقتضا می‌کند اطعام توزیع می‌کنند و در بخش‌هایی که نیاز باشد کمیته امداد هم کمک خواهد کرد.

آسوده ادامه داد: در کنار این دو موضوع سعی می‌کنیم بحث اکرام ایتام را نیز مجددا در دهه ولایت پیگیری کنیم. در حال حاضر نیز نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کنند و پس از آن همکاران با آنها تماس خواهند گرفت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین به همکاری مشترک کمیته امداد و مجموعه‌های زیرنظر مقام معظم رهبری برای ایام دهه ولایت اشاره کرد و توضیح داد: این اقدام در راستای تامین جهیزیه نیازمندان از طرف حجاج است تا در کنار سفر معنوی خود کمک کنند زوجین زندگی جدیدشان را آغاز کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023