گردشگری و سفر

کلنگ‌زنی ساخت هتل هما اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱

مجله خبری آبادی 118/اصفهان مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برخی موانع در استان اصفهان برای ساخت مجموعه هتل های پنج ستاره هما در اصفهان، گفت: با توجه به وعده‌ها و اتفاقات خوب در استان تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ شاهد کلنگ‌زنی و آغاز به کار عملیات ساخت هتل هما اصفهان باشیم.

علیرضا حسینی امروز (یکشنبه، ۱۰ مهرماه) در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مجموعه هلدینگ هگتا شش شرکت را زیر مجموعه دارد، اظهار کرد: ماموریت اصلی هگتا توسعه گردشگری، گردشگری سلامت، توسعه و ارایه خدمات به جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و … است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقدامات مربوط به توسعه گردشگری سلامت به دلیل شیوع کرونا متوقف شد، تصریح کرد: اکنون به دنبال احیای گردشگری سلامت هستیم و این جزو اولویت‌های این مجموعه است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه هتل‌های هما در شهرهای شیراز، مشهد، تهران، بندرعباس و …، ابرازامیدواری کرد که با توجه به ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری مجموعه هتل‌های هما در این شهر احداث شود.

وی به فعالیت قطارهای گردشگری رجا و مراکز مجموعه ایرانگردی و جهانگردی این هلدینگ در بسیاری از شهرها و همچنین اجرای طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: در نظر داریم ‌از طریق قطارهای رجا و هتل‌های هما بازنشستگان این سازمان را به مشهد مقدس اعزام کنیم و این هلدینگ گردشگری امسال بالای ۶ هزار شب اقامت را برای بازنشستگان مهیا کرده است.

سرنوشت نامعلوم ساخت هتل‌های هما در اصفهان

حسینی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مجله خبری آبادی 118 درباره سرنوشت نامعلوم ساخت هتل های هما در اصفهان بعد از حدود یک دهه، اظهار کرد: احداث هتل‌های هما در اصفهان همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجعه بوده، اما خوشبختانه در دوره جدید شهرداری و شورای شهر اصفهان شرایط خوبی برقرار شده است، از سوی دیگر با توجه به نگاه ویژه مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین سازمان تامین اجتماعی به این موضوع، بسیاری از موانع ساخت هتل هما در اصفهان برطرف شده و در حال اخذ مجوز برای آغاز احداث این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مقداری دادن مجوزها آن گونه که ما تمایل داریم شرایط طرح را دنبال نمی‌کند، اما در تلاشیم تا مجوز طرح و مطالعات اقتصادی این پروژه را از مبادی مختلف استان دریافت و کار احداث هتل هما را آغاز کنیم.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خوشبین هستیم که با توجه به وعده‌ها و اتفاقات خوب در استان تا قبل از اتمام سال ۱۴۰۱ شاهد کلنگ‌زنی و آغاز به کار عملیات ساخت هتل هما اصفهان باشیم.

به گفته حسینی، مجموعه هتل‌های هما، هتل‌های پنج ستاره هستند و توسعه این برند در تمام شهرها تحت این ضوابط بوده و زیرساخت آن متناسب با آیین‌نامه‌های وزارت میراث فرهنگی است.

سرمایه‌گذار هتل ابزار تشویقی می‌خواهد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: اگرچه استان اصفهان در شرایط پایلوت گردشگری است، اما متاسفانه در حوزه اقامت چه به لحاظ کمی و چه کیفی وضعیت مطلوبی ندارد و به نوعی نمی‌تواند جوابگوی گردشگران باشد.

وی تاکید کرد: اصفهان در زمان پیک یکی از استان‌هایی است که نتوانسته چرخه گردشگری را حفظ کند، اما با توجه به ظرفیت  و زمین‌های مناسب مجموعه هتل‌های هما و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی، می‌توان به تحقق یکی از آرزوهای خود که ساخت هتل پنج ستاره است، امیدوار بود.

علیرضا ایزدی ابرازامیدواری کرد که شاهد کلنگ‌زنی و ساخت از سوی این دو مجموعه هتل ساز کشور باشیم تا ‌در بازه زمانی مناسب سطح ارائه خدمات گردشگری را به‌عنوان پایلوت گردشگری کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ترد و شکننده است، تاکید کرد: متاسفانه دود شیوع ویروس کرونا و همچنین برخی ناآرامی‌های کشور، به چشم صنعت گردشگری می‌رود، البته با وجود حوادث دو هفته اخیر، خللی در صنعت گردشگری ایجاد نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل در اصفهان به مجله خبری آبادی 118، توضیح داد: متاسفانه ما در اصفهان به جای سرمایه‌گذار، به نوعی سرمایه‌گریز هستیم و زمانی شهرداری و شورا مانع سرمایه‌گذاری این در این بخش بود، اما امروز شورا و شهرداری کنار ماست.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید ابزار تشویقی داشته باشد و اما ما فضای لازم را برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد نکردیم، اما ما به‌عنوان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زمینه‌های لازم اهل تعامل هستیم.

کمک به اقتصاد شهر با توسعه صنعت گردشگری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان در این دوره با حضور بیش از ۱۸۰ شرکت در حال برگزاری است، اظهار کرد: این اولین دیدار فعالان حوزه گردشگری بعد از کرونا است.

احمدرضا طحانیان ابرازامیدواری کرد که با برپایی این نمایشگاه بتوانیم به توسعه صنعت گردشگری و هتلداری و از این طریق به اقتصاد شهر و کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023