گردشگری و سفر

کشاورزی، صنعت و گردشگری همدان نه سرجایشان هستند و نه درست‌اند

مجله خبری آبادی 118/همدان نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد اما هیچ‌کدام نه سرجایشان هستند و نه درست‌اند.

فتح‌الله توسلی پنجشنبه ۴ خرداد در نشست مشورتی مسئولان ارشد استان همدان که به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست یافتن راهکار است که با طرح مشکلات انتظار می‌رود راهکار آنها هم تأمین شود.

وی اضافه کرد: محیط منطقه‌ای ما تغییر کرده، یک زمانی در استان آب بود، کشاورزی داشتیم آن هم سنتی، می‌توانستیم به هر شکلی که تمایل داشتیم استفاده کنیم اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

توسلی ادامه داد: در استان همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی‌، صنعتی و گردشگری وجود دارد اما متأسفانه هیچ‌کدام نه سرجایشان هستند و نه درست‌اند.

وی اظهار کرد: مدیریت پسماند، مشکلات زیست‌محیطی در بحث صنایع، مشکل تامین نیازهای فرآورده‌های لبنی با تعطیلی دامداری‌های سنتی و … از جمله مشکلاتی هستند که امروز در استان به ذهن می‌آیند.

نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در خانه ملت تصریح کرد: طبق آخرین گزارش دیوان، درآمد استان ۹۵ درصد فقط مالیات است، وقتی درآمد پایدار نداریم و استان با هزینه‌های مالیاتی اداره نمی‌شود، این آمار خوبی نیست.

توسلی یادآور شد: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشاورزی دارد اما زیرساخت‌های این حوزه در این شهرستان تأمین نشده است. 

وی ادامه داد: گزارش دیوان محاسبات می‌گوید حقوق دولتی معادن ۱۵ درصد بازنگشته است در صورتی که تمام راه‌ها، مزارع و داشته‌هایمان را همین معادن نابود کرده‌اند.

توسلی به بحث مشکلات مجری خاک در ساخت‌و ‌سازها اشاره کرد و گفت: بحث مجری خاک مصیبت جدیدی برای مردم ایجاد کرده و برای کسی که می‌خواهد یک خانه ۴۰ متری بسازد کلی هزینه ایجاد کرده است و اگر دنبال رفع موانع هستید باید اینها حل شود.

وی همچنین عدم همکاری شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات را از مشکلات پیش‌روی ایجاد اشتغال دانست و افزود: شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات همکاری نمی‌کنند که باید فکری کرد چراکه بدون تسهیلات ایجاد اشتغال غیرممکن است.

نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده اما راه همدان به علیصدر باید ساماندهی شود چرا که مردم هر روز در این مسیر کشته می‌شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023