اجتماعی

کانون و محور شکل‌گیری گفتمان مقاومت، خانواده است

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کانون و محور شکل گیری گفتمان مقاومت، خانواده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، نرجس بختیار خلج در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده» یادآور شد: گفتمان و محور مقاومت، سپری در مقابل هجمه به بدنه امت اسلام، فرهنگ امت اسلامی و ارزش‌های نورانی اسلام است.

وی افزود: امروز بروز و ظهور گسترش فرهنگ مقاومت در خانواده، در کانون خانواده‌های فلسطینی و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با تاکید بر محوریت خانواده در تدوین قوانین گفت: اولویت دادن به خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد جامعه، توجه به مصالح آن در سیاست و قانون گذاری‌ها، برنامه ریزی‌های مرتبط و موثر در خانواده از محوری‌ترین راهبردهایی است که دولت‌ها باید بر آن تمرکز داشته باشند.

بختیار خلج گفت: راهبردهای اسلام در خصوص اهمیت جایگاه و کارکردهای خانواده بر ترسیم الگوی خانواده متعادل و تبیین ویژگی‌های خانواده آرمانی در مسیر پرورش فرزندان و انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ مقاومت تاکید دارد.

وی با بیان این که سه عنصر«اعتقاد دینی»، «هویت ملی»، «ایدئولوژی اسلام سیاسی»، مهم ترین مولفه‌های فرهنگی مقاومت اسلامی است، اظهار کرد: این عناصر امروز در ایجاد، تقویت و استمرار گفتمان مقاومت اسلامی در خاورمیانه و غلبه بر گفتمان‌های غربی و یا بنیادگرا نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به گفتمان تمدن نوین اسلامی گفت: این عنوان بسیار مهم را رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند و نشان دادند که ما به چه سمت و سویی در حال حرکت هستیم.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مقاومت در منظومه فکری امام و رهبری یک حرکت پیش رونده و تکاملی است. در مقاومت همه جانبه مد نظر امام و رهبری، خلاقیت و نوآوری موج می زند و تکیه بر ظرفیت ها و استعدادهای جبهه حق به ویژه ظرفیت های داخلی ، نقطه عطف آن را تشکیل می دهد.

وی برای پیروزی‌های روز افزون جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده»، «ناصرابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «سید مجتبی ابطحی» دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، «عزت السادات میرخانی » استاد حوزه و دانشگاه، «مهدی رضوی کیا» رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، «محمد وحدتی» مشاور وزیر در جهاد تبیین، «حمیدرضا الله بداشتی» فرمانده بسیج کارگری و « شهرام محمدی » رییس موسسه کار و تامین اجتماعی حضور داشتند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023