گردشگری و سفر

وام ارزان قیمت برای توسعه گردشگری در آبپخش بوشهر

مجله خبری آبادی 118/بوشهر بخشدار آبپخش خواستار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه گردشگری در آبپخش از توابع استان بوشهر شد.

حمزه امین نژاد در نشست تشکیل انجمن میراث فرهنگی بخش آبپخش گفت: فلسفه تشکیل انجمن میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرها و روستاها و دهستان‌ها، توسعه این صنعت مهم و مردم نهاد کردن توریسم و گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به گردشگری و صنایع دستی نیز نگاهی توسعه‌ای است که با محوریت مردم دنبال می‌شود چون هر جا کارها به مردم واگذار شده نتایج غیرقابل باوری بدست آمده است.

بخشدار آبپخش با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری آبپخش گفت: بخش آبپخش با دارا بودن نخلستان‌های سربه فلک کشیده و نهرهای روان آب و مناظر بکر طبیعی از نقاط توریستی استان و کشور محسوب می‌شود و با اندکی توجه و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان این منطقه را به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل کرد.

امین نژاد افزود: صنایع دستی آبپخش نیز زبانزد است و بخاطر وجود هنرمندان زبردست و ماهر شهر آبپخش از سوی وزارت میراث فرهنگی به عنوان شهر ملی حصیربافی ایران معرفی شده و در آستانه ثبت جهانی نیز است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: علاوه بر یدک کشیدن شهر ملی حصیربافی ایران بخاطر وجود متراکم ترین نخلستان کشور، نخیلات نیز ثبت ملی شوند و مسئولان گردشگری استان باید این مهم را پیگیری کنند.

سیده خدیجه حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی دشتستان نیز در این نشست گفت: بخش  آبپخش از لحاظ گردشگری و صنایع دستی زبانزد خاص و عام است و هنرمندان برجسته‌ای در حوزه صنایع دستی حصیری در شهر و روستاهای بخش مشغول فعالیت هستند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، حسینی افزود: بدین سبب و همچنین بخاطر توسعه صنایع حصیری در آبپخش تلاش کردیم تسهیلات خوبی به فعالان این عرصه بدهیم و به صورت ویژه  شهر ملی حصیر ایران مورد اهتمام قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023