جامعه شهری

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران/پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران و رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید تا خیلی شدید هشدار داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: عصر دوشنبه تا چهارشنبه (۲۸ اسفند تا اول فروردین ۱۴۰۳) بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات بالادست بارش برف و مه، در مناطق مستعد بارش تگرگ کاهش، محسوس دما طی روز سه شنبه (۲۹ اسفند) در استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی امکان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، خسارت بارش تگرگ، اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان ظهر پنج شنبه (۱ تا ۲ فروردین‌ماه) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست. به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع، عدم تردد یا توقف کنار سازه‌های ناتمام، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک مد نظر قرار گیرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023