گردشگری و سفر

میراث فرهنگی چندان با روی باز از سرمایه‌گذاران گردشگری استقبال نمی‌کند

مجله خبری آبادی 118/خوزستان یک دوستدار میراث‌ فرهنگی گفت: میراث فرهنگی معمولا چندان با روی باز از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استقبال نمی‌کند و با سخت‌گیری‌های زیاد عملا باعث دفع سرمایه‌گذاران می‌شود.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با تصریح این مطلب که توان اداری میراث فرهنگی شهرستان‌ها بسیار ضعیف است، اظهار کرد: مراحل اداری به حدی طولانی است که بعید می‌دانم پرونده سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به نتیجه‌ای برسد.

وی گوش‌زد کرد: وقتی برنامه جامعی برای توسعه زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد و افزون بر آن ورود سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری را سخت می‌کنند گردشگری در تمام استان خوزستان و حتی در بسیاری از نقاط کشور آنگونه که باید توسعه پیدا نمی‌کند.

او پیشنهاد کرد: اگر میراث فرهنگی بخواهد به صورت واقعی سرمایه‌گذاران را جذب کند و باعث شود زیرساخت‌های گردشگری در سطح کشور و به ویژه در استان خوزستان که ظرفیت‌های متعددی دارد توسعه پیدا کند باید مشتاقانه از سرمایه‌گذار استقبال و حمایت کند.

آذرکیش اضافه کرد: ضرورت دارد که میراث‌ فرهنگی با اشتیاق سرمایه‌گذار حوزه گردشگری را از مرحله اول تا آخر پروژه حمایت کند چراکه این حداقل کاری است که میراث فرهنگی باید انجام دهد.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به بانک‌های عاملی که مورد قرارداد وزارت میراث فرهنگی هستند گفت: بانک‌های عامل نیز به حدی سرمایه‌گذار را هنگام پرداخت تسهیلات معطل می‌کنند که سرمایه‌گذار از هر طرف این چرخه معیوب می‌بیند.

با آذرکیش در مجله خبری آبادی 118:

«آرامش» دزفول همچنان در حال فروریختن است

پرونده ثبت جهانی دزفول هنوز پیش نرفته است

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023