گردشگری و سفر

مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری فریمان

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: رباط سنگ بست، رباط فریمان و مجموعه گردشگری سد فریمان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان فریمان در حوزه گردشگری هستند.

محمدجواد بلبلی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 از حضور شهرستان فریمان به نمایندگی از خراسان رضوی همراه با هنرمندانی از شهرستان‌های فریمان، کوهسرخ و تربت‌حیدریه در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران در تهران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر صنایع‌دستی شهرستان‌ها نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی اقدام و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز معرفی شد.

بلبلی در ادامه بیان کرد: ضمن اینکه وزیر میراث فرهنگی در بازدید از غرفه فریمان قول سفر به شهرستان فریمان را دادند معاون صنایع‌دستی این وزارتخانه نیز قول مساعدت‌های بیشتر را به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان رضوی دادند.

وی با بیان اینکه حضور در این گونه نمایشگاه‌ها نه تنها موجب معرفی شهرستان می‌شود بلکه نگاه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های پایتخت به شهرستان‌ها نیز تغییر می‌کند و موجب جذب اعتبار می‌شود، گفت: در این بازدید معاون صنایع‌دستی  این وزارتخانه برای ایجاد بازارچه فروش و خانه صنایع‌دستی در شهرستان فریمان قول مساعد برای تخصیص اعتبار داد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فریمان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است، افزود: وجود خانه موزه استاد مطهری، موزه مردم‌شناسی، بند فریمان، نزدیکی به مشهد از جمله پتانسیل‌هایی هستند که موجب جذب گردشگر بیشتر در شهرستان می‌شود.

بلبلی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند در کمتر از یک ساعت می‌توانند از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فریمان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طی یک ماه آینده دو اقامتگاه بوم گردی در شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین یک هتل نیز در حال ساخت است، اظهار کرد: در حال حاضر موافقت اصولی ۴ خانه مسافر صادر و یک خانه مسافر دیگر نیز در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: رباط سنگ بست، رباط فریمان و مجموعه گردشگری سد فریمان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان فریمان هستند که در این مسیر تمامی ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاران این بخش در اختیار قرار دارد.

بلبلی با اشاره به اینکه شهرستان فریمان به شهر شهید مطهری و اندیشه‌های مطهر معروف است گردشگران بسیاری همه ساله از خانه موزه این استاد، مجموعه گردشگری و تاریخی آبگرم شاهان گرماب، سد فریمان، ارسلان جاذب و مکان‌های دیگر نیز بازدید می‌کنند، از روستاهای باغ عباس، چهارتکاب، زرکک، احمدآباد و چرم و… به عنوان روستاهای گردشگری و آبشار زیبای چهار تکاب به عنوان یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این شهرستان نام برد و افزود: همه ساله از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور پذیرای گردشگران بسیاری در شهرستان هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان با بیان اینکه حداقل ۱۰ تا ۱۵ روستای شهرستان فریمان قابلیت احداث اقامتگاه بوم گردی را دارند، اظهار کرد: اگرچه کرونا ضربه بسیاری به بخش گردشگری وارد نمود اما تمام توان خود را در جذب گردشگران بیشتر به کار گرفته‌ایم.

وجود ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی از جمله قابلیت‌های شهرستان فریمان است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023