گردشگری و سفر

“منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” سهمیه قطعی ۱۴۰۱ برای ثبت جهانی است

مجله خبری آبادی 118/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارسال پرونده ثبت جهانی “منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” در سال ۱۴۰۱ به یونسکو قطعی شده است، گفت: با شروع قرن جدید این پرونده به ثبت جهانی خواهد شد.  

به گزارش مجله خبری آبادی 118، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از تعدادی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان، بیان کرد: این پرونده یکی از جاذبه‌های مهم و بی‌نظیر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران و محور همه مباحث گردشگری در استان محسوب می‌شود و در کشور نیز جایگاه قابل توجهی دارد. 

وی با بیان اینکه با ثبت جهانی، بین‌المللی بودن همدان را محکم‌تر می‌کنیم، افزود: فضای بسیار خوبی ایجاد شده تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه استان که در دنیا کم‌نظیر است بازدید کنند. 

حاجی‌بابایی در ادامه به تاریخ چند هزار ساله همدان اشاره کرد و گفت: گردشگران باید با آثار چندین هزار ساله کشف شده در میدان امام خمینی(ره) همدان آشنا شوند و این آثار نشان می‌دهد همدان تاریخی دارد که در کمتر جایی می‌توان آن را یافت. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم‌چنین به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در سال ۱۳۸۳ مبنی بر اینکه شهری با تاریخ همدان در دنیا سر پا نیست، اشاره کرد و افزود: این فرمایشات نشان از عظمت جایگاه تاریخی همدان دارد که در کنار ابعاد دیگری مانند ابعاد اسلامی، انقلابی و فرهنگی مردم، دارای موقعیت ویژه‌ای در کشور است. 

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن قدردانی از فعالان حوزه میراث فرهنگی و تبریک ویژه به آن‌ها، تصریح کرد: این قشر در تعطیلات نوروز تمام همت خود را به کار گرفتند تا میهمانان راضی و خشنود از استان همدان بروند.  

وی با بیان اینکه با برطرف شدن تدریجی بیماری کرونا، گردشگری همدان به دوران اوج خود باز می‌گردد، افزود: بازدیدهای میدانی از مراکز تاریخی و گردشگری همدان نشان می‌دهد با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور، گردشگری وضعیت مطلوبی دارد و بازدیدکنندگان نیز رضایت خاطر دارند.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023