اجتماعی

مشوق‌های فرزندآوری در سنگاپور چیست؟

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی نرخ زاد و ولد سنگاپور در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد و در همان زمان به بالاترین تعداد کل مرگ‌ومیر سالانه از سال ۱۹۶۰ رسید.

به نقل از تایمز، ارقام رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد تولدهای زنده در سنگاپور  ۷.۹ درصد کاهش یافته است و از ۳۸ هزار و ۶۷۲ در سال ۲۰۲۱ به ۳۵ هزار و ۶۰۵ در سال ۲۰۲۲ رسید.

در مقابل، ۲۶ هزار و ۸۹۱ مرگ در سال ۲۰۲۲ وجود داشت که ۱۰.۷ درصد نسبت به ۲۴ هزار و ۲۹۲ مورد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ در گزارش ثبت ولادت و وفات افزایش به ثبت رسانده است.

این گزارش همچنین بیان کرد که سن باروری زنان بیشتر شده است. میانگین سنی اولین بارداری در سال ۲۰۲۲ به ۳۱.۹ سال رسید و در سال ۲۰۱۸ این سن ۳۰.۶ سال بود.  علاوه بر این، ۶۳.۶ درصد از مادرانی که برای اولین‌بار فرزند به دنیا می‌آورند، در مقایسه با ۵۸ درصد سال ۲۰۱۷ مدرک دانشگاهی دارند.

مسائل مربوط به کاهش نرخ زادوولد و کاهش جمعیت سنگاپور موضوع جدیدی نیست و دولت اقدامات متعددی را برای کاهش تأثیر این مسائل اجرا می‌کند. در ماه فوریه، دولت اعلام کرد که قصد دارد از افراد در شرف ازدواج و فرزندآوری حمایت کند زیرا نرخ باروری کل سنگاپور در سال گذشته به پایین‌ترین سطح تاریخی ۱.۰۵ رسید.

این اقدامات شامل هدایای نقدی و کمک‌های بلاعوض همچنین تمدید مرخصی پدری با حقوق به چهار هفته است.

باتوجه به اینکه منابع بیشتری برای تربیت و نگهداری کودکان لازم است که به نوبه خود تعداد فرزندانی که یک زوج می‌توانند از عهده آنها برآیند را محدود می‌کند. محققان اظهار کردند که افزایش تعداد مرگ‌ومیرها با جمعیت به سرعت پیر سنگاپور همخوانی دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023