گردشگری و سفر

محور اصلی اقتصاد کرمانشاه “گردشگری” است

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، گردشگری را محور اصلی اقتصاد استان دانست و گفت: در کنار انوع گردشگری موجود در استان، روی دو موضوع گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی تمرکز خواهیم کرد.

عبدالوحید محمدی امروز (۱۲ تیر) در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به نقشی که حوزه گردشگری می‌تواند در اشتغالزایی داشته باشد، اظهارکرد: متاسفانه طی دهه‌های گذشته بنا به دلایل مختلفی، کرمانشاه آمار بالای بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است، درحالیکه این استان پتانسیل‌های زیادی بویژه در حوزه گردشگری دارد که می‌توان در آنها اشتغالزایی کرد.

وی ادامه داد: امروزه برخی از کشورهای دنیا مانند ترکیه توانسته‌اند از محل صنعت گردشگری، درآمدزایی و اشتغالزایی بسیاری را برای کشورهایشان به همراه بیاورند و بهره مناسبی از این صنعت ببرند.

محمدی تصریح کرد: در ایران هم برخی از استان‌های کشور طی سال‌های گذشته از ظرفیت‌های گردشگری خود به خوبی استفاده کرده‌اند و اکنون گردشگری آنها رونق خوبی دارد، اما ما هنوز در کرمانشاه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌هایی که در این حوزه داریم، استفاده ببریم.

وی از گردشگری به عنوان اولویت اول اقتصاد استان نام برد و گفت: باتوجه به ظرفیت های متعددی که در کرمانشاه در حوزه گردشگری داریم و باتوجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، این حوزه را به عنوان اولویت اول اقتصاد استان تعریف کرده‌ایم.

محمدی شرایط آب و هوایی متنوع و چهارفصل، تاریخ غنی و طبیعت زیبا و … را از ویژگی‌های مهم حوزه گردشگری کرمانشاه خواند و افزود: در کنار این ظرفیت، یک ظرفیت مهم دیگر را در گردشگری کرمانشاه داریم که طی سال‌های گذشته مغفول مانده و آن گردشگری مذهبی با محوریت اربعین است.

وی خاطر نشان کرد: هرساله در ایام اربعین، حدود پنج  میلیون زائر از شهرهای استان کرمانشاه عبور می‌کنند و از طرفی آمار ترددها از مرز خسروی نیز هر سال بیشتر می‌شود، بنابراین اربعین فرصت بسیار مناسبی برای گردشگری استان به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه بخش مهم دیگر در حوزه گردشگری که در کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته را حوزه توریسم سلامت خواند و گفت: هرچند در حال حاضر توریسم سلامت را در کرمانشاه داریم، اما به اندازه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، نیست.

وی اضافه کرد: کرمانشاه مرکز خدمات غرب کشور از جمله در حوزه درمان است و مراکز درمانی و بیمارستان‌های بسیار خوبی داریم که برای رونق توریسم درمانی این ظرفیت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با محوریت میراث فرهنگی باید ساماندهی شود.

محمدی در پایان ضعف بزرگ حوزه گردشگری کرمانشاه را تبلیغات عنوان و اظهار کرد: عدم تبلیغات مناسب باعث شده تا نتوانیم از داشته‌هایمان به نحو مناسبی استفاده کنیم و برای استان ثروت‌آفرین باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023