اجتماعی

محمدیاری: برای برون رفت از مشکل حجاب و عفاف باید عقلانیت و حکمت مدنظر قرار گیرد

نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که با توجه به اینکه حجاب و عفاف دغدغه متدیّنین جامعه است، برای برون رفت از این مشکل باید عقلانیت و حکمت را مد نظر داشت.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، حسن محمدیاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: امامین انقلاب فرمودند که مجلس در رأس تمام نهادهای جمهوری اسلامی است، اما اینکه امروز چنین چیزی مشهود قضاوت آن با نمایندگان است.

وی افزود: وظیفه هیأت رئیسه دفاع از شأن و اقتدار مجلس و حقوق نمایندگان است، جایگاه قانونی نمایندگان مشخص است اما اینکه این جایگاه محقق شده قضاوت با شماست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس به حاشیه برود قطعا حضور و بروز مردم در تصمیمات کلان جامعه نیز به حاشیه خواهد رفت، عنوان کرد: انتظار دارم در هیأت رئیسه سال جاری شاهد نگرانی و دغدغه نمایندگان در این حوزه ها باشیم.

محمدیاری در خصوص مسأله حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب و عفاف دغدغه متدیّنین جامعه است و برای برون رفت از این مشکل نمی شود احساسی و هیجانی عمل کرد، بلکه عقلانیت و حکمت را باید مد نظر داشت. ما معتقدیم اسلام دین مهربانی و ملاطفت است، همانطور که پیامبر اسلام ملقب به این صفت است. آنچه مسلم است عملکرد گذشته تا به امروز مثبت نبوده است و نباید تکرار شود.

وی ضمن اشاره به روایاتی از پیامبر (ص) در خصوص مکارم اخلاق اظهار کرد: پیامبر مهربانی فرمود که مصداق بارز مکارم اخلاق عطوفت و مهربانی است و زبان خشونت نیست. ما بر این باوریم که همه مردم ایران از هر قبیله، قوم و مذهبی به کشور و مرز و بوم خود عشق می ورند و هجمه بدخواهان، معاندین و متعرّضین به این آب و خاک را بر نمی تابند، لذا در این مقوله نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به کمک مردم ان شاءالله شاهد حل و فصل آن خواهیم بود.

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در ادامه با تأکید بر اینکه امروز معیشت مردم باید یکی از اولویت های قوای سه گانه باشد، گفت: اگرچه مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه در فشار مضاعف هستند، اما حضور پررنگ آنها در مناسبت های مختلف به ویژه در روز قدس حکایت از ایستادگی مردم در برابر دشمنان دارد؛ لذا وظیفه متولیان کار در قبلا مردم روز به روز حساس‌تر می شود.

محمدیاری افزود: امروز اگر دولت در مضیقه اقتصادی قرار دارد لازم است به جهت برون رفت از وضعیت موجود از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. موضوعی که با دخالت برخی نهادهای اداری و قضائی به بهانه معاذر بهانه محیط زیستی و انفال مغفول مانده است و فرصت ها تبدیل به تهدید شده است. نباید فضا را به نوعی ترسیم کنیم که بذر ناامیدی در جامعه حکمرفا شود. نگاه ها باید تغییر کرده و تسهیل گری در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه در مقوله معیشت اول باید بستر خوداشتغالی را فراهم کنیم، تأکید کرد: متأسفانه در شمال کشور این موضوع مغفول مانده است و موهبت های الهی اعم از جنگل و دریا و فضای تفریح مردم که می تواند بستری برای درآمدزایی مردم باشد، بهانه ای شده که نارضایتی مردم را بیشتر می نماید.

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش تذکری به وزیر راه و شهرسازی داشت و گفت: در حوزه راه های مواصلاتی صدای مردم بلند شده است و در ماه های آتی در مورد کمربندی طالش فکری کنید وگرنه به عنوان زبان گویای قوم طالش از ظرفیت قانونی خود در جهت استیضاح استفاده خواهم کرد، اما راه حل آن احیای تهاتر نفت و ماده 56 است.

محمدیاری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: حوزه انتخابیه دارای بزرگترین کارخانه کاغذسازی کشور هستیم، اما به دلیل عدم حمایت بازار جهانی را از دست داده ایم و برخی مدیران میانی وزارت کار سنگ اندازی می کنند. یک روز توقف تولید به دلیل نبود مواد اولیه و نقدینگی پذیرفته نیست.

انتهای پیام  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023