گردشگری و سفر

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری دریاچه “ولشت” افتتاح شد

مجله خبری آبادی 118/مازندران فاز نخست منطقه نمونه گردشگری دریاچه ولشت با سرمایه گذاری ۲۶۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران امروز ۱۳ مهر در این آیین با بیان اینکه در هفته گردشگری تعداد ۲۵ پروژه با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در مازندران به بهره برداری و افتتاح رسید، اظهار کرد: در هفته دولت ۵۵ پروژه گردشگری به بهره برداری رسید.

“صادق برزگر”، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه‌های مختلف گردشگری و جاذبه‌های تاریخی افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان داریم.

مدیرکل گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران به پتانسیل‌های صنایع دستی مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است که ظرفیت زیادی در حوزه گردشگری می‌تواند باشد.

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری دریاچه "ولشت" افتتاح شد

برزگر خاطرنشان کرد: مجموعه دریاچه ولشت دارای ۳۶ هکتار است که ۲۶ هکتار دریاچه، ۱۰ هکتار زمین و ۵۰ هکتار نیز در توسعه قرار دارد.

“رستم زرودی” سرپرست فرمانداری چالوس نیز در این آیین با بیان اینکه سرمایه گذاران جزو افراد باهوش و زیرک جامعه هستند، بر لزوم تأمین زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری تاکید کرد.

 وی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در منطقه ولشت، خواستار راه اندازی موزه تاریخ طبیعی در مجموعه نمونه گردشگری ولشت شد.

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری دریاچه "ولشت" افتتاح شد

سرپرست فرمانداری چالوس بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع ستی شهرستان چالوس تاکید کرد و گفت: ولشت به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود. مازندران آب‌بندان‌ها و دریاچه‌های مستعد سرمایه گذاری زیادی وجود دارد که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

محمد حسن‌زاده سرمایه گذار مجموعه گردشگری ولشت نیز با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در منطقه نمونه گردشگری ولشت، گفت: در حال حاضر با اجرای زیرساخت‌ها، پساب‌ها و فاضلاب مجموعه تفکیک می‌شود و نسبت به غرس ۷۵ هزار اصله نهال نیز اقدام شده است.

وی میزان سرمایه گذاری در فاز اول را ۲۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این فاز برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است و با تکمیل فاز دوم برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری دریاچه "ولشت" افتتاح شد

سرمایه گذار مجموعه دریاچه ولشت خواستار تسریع در آسفالت مسیر از روستای سنار به دریاچه، پروژه گاز رسانی و رفع مشکل برق مجموعه شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023