گردشگری و سفر

ضرورت توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری گلمکان

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی شهردار گلمکان توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهر را ضروری دانست.

علی اکبر خوشبخت نیا در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 خاطرنشان کرد: علیرغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که شهر گلمکان در جذب گردشگر دارد اما تاکنون به خوبی به آنها پرداخته نشده است.

وی از دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار طبیعی شهر گلمکان نام برد و افزود: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری گلمکان موجب شده که همه‌ساله افراد زیادی در مناسبت‌های مختلف این مسیر را برای بازدید انتخاب ‌کنند.

شهردار گلمکان با اشاره به اینکه دریاچه چشمه سبز، آرامگاه گهواره گر، اقامتگاه بوم گردی، صنایع‌دستی، پیست اسکی شیرباد و … از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر است، بیان کرد: تقویت ظرفیت‌های گردشگری گلمکان ضروری است.

وی در ادامه با اعلام اینکه بر اساس مصوبه اعضاء شورای شهر تمامی طرح‌های عمرانی گلمکان دارای پیوست فرهنگی گردشگری می‌شوند، گفت: قطعاً پیوست فرهنگی در کنار فعالیت‌های گردشگری موجب امیدآفرینی و اعتماد بخشی در جامعه خواهد شد.

خوشبخت نیا تصریح کرد: شهرداری گلمکان با تأمین زیرساخت‌های لازم تمام تلاش خود را در جذب گردشگر بیشتر به کار گرفته است، همچنین هویت بخشی به سیمای شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیمای  ورودی شهر اولین تأثیر بصری و ذهنی را روی مسافر و گردشگر می‌گذارد به همین دلیل شهرداری همت و حساسیت ویژه‌ای برای زیباسازی چیدمان ورودی شهر دارد.

شهردار گلمکان عنوان کرد: بدون شک داشتن یک فضای شهری که به مردم و مسافران آرامش دهد و موجب نشاط و افزایش علاقه‌مندی به شهر شود یک حق برای هر شهروند و جزو حقوق شهروندی افراد است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی گردشگری برای همه پروژه‌های عمران شهر باید لحاظ شود، گفت:  همچنین باید از ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقاء شاخص‌های گردشگری بهره گرفته شود.

خوشبخت نیا با تأکید بر اینکه در شهر گلمکان فرهنگ گردشگری زیربناست و این باید در فعالیت عمران نمود پیدا کند، گفت: پیوست نگاری فرهنگی در پروژه‌ها جزء الزاماتی است که در قوانین هم لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه شهر گلمکان از دیرباز در استان و کشور شاخص گردشگری بوده است، افزود: با توجه به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی، بازی‌های بومی محلی و چشمه‌های بسیار زیبا و رودخانه‌های فصلی می‌توان برای رشد و توسعه پایدار و افزایش سطح درآمد مردم و جذب گردشگر و توریست به این منطقه بهره برد.

گلمکان، شهری از توابع بخش گلمکان، شهرستان گلبهار در خراسان رضوی ایران است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023