گردشگری و سفر

صدور نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی با محوریت زعفران در زاوه

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه از صدور نخستین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی کشور با رویکرد زعفران در شهرستان زاوه خبر داد.

علی محمدی افزود: نخستین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی استان با رویکرد زعفران در زمینی به مساحت حدود ۷۰ هزار مترمربع  در شهرستان زاوه و با مشارکت و هماهنگی اداره جهاد کشاورزی صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه ادامه داد: شهرستان زاوه و تربت‌حیدریه بیشترین سطح زیر کشت زعفران در کشور و جهان را دارد و به همین دلیل  گردشگری کشاورزی یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در  این منطقه است که بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفت.

محمدی اظهار کرد: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، خدماتی، پذیرایی سنتی و … در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدی یادآور شد: گردشگری کشاورزی به‌ عنوان یکی از شاخه‌های نوین گردشگری ارتباط عمیق و مستقیم با محیط روستایی دارد و با بهره‌گیری از فعالیت‌های کشاورزی می‌توان شاهد توسعه پایدار یک منطقه بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023