گردشگری و سفر

سازمان “مدیریت مقصد” در کرمانشاه ایجاد می‌شود

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ایجاد سازمان “مدیریت مقصد” در استان برای توسعه گردشگری خبر داد.

جبار گوهری در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118، بااشاره به رشد قابل توجه آمار گردشگری کرمانشاه در نوروز امسال، اظهارکرد: در این ایام، هم در بحث میزان بازدید از اماکن گردشگری و هم در بحث اقامت میهمانان نوروزی رشد قابل توجهی را نسبت به نوروز سال 1398 داشتیم.

وی در رابطه با دلایل افزایش آمار گردشگری استان در نوروز گفت: تا زمانی که تبلیغات مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم گردشگر جذب کنیم و تا زمانی که خدمات مناسبی ارائه ندهیم، ماندگاری گردشگر را نخواهیم داشت که رشدی که در هر دوی این بخش ها بوده، نشان می دهد که راندمان کاری مثبتی داشته ایم.

وی کرمانشاه را از استان های برتر کشور در حوزه گردشگری در نوروز امسال خواند و گفت: آمار گردشگری در کرمانشاه در ایام نوروز نسبت به مشابه سال 1398 و دو سال اخیر رشد داشته و حتی از آمار مثلث طلایی گردشگری کشور یعنی استان های شیراز، اصفهان و یزد رشد بالاتری را نشان می دهد، بنابراین ما در شروع یک راه هستیم و باید نهایت تلاش خود را برای ورود بیشتر گردشگران به کار گیریم.

گوهری در ادامه تاکید کرد: باتوجه به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان هم شاهد رونق دوباره گردشگری خواهیم بود، لذا از هم اکنون در تدارک برنامه هایی برای میزبانی شایسته از گردشگران هستیم. 

این مسئول اعلام کرد: مطمئنا پس از ایام ماه رمضان هم کرمانشاه یکی از گردشگرپذیرترین و پربازدیدترین استان های کشور خواهد بود.

وی از دائمی شدن ستاد خدمات سفر در استان یاد کرد و گفت: با وزارتخانه رایزنی هایی داشته ایم تا در کرمانشاه به عنوان پایلوت کشور، “سازمان مدیریت مقصد” را ایجاد کنیم که شاکله اصلی آن همان ستاد خدمات سفر خواهد بود و میراث فرهنگی استان هم دبیر آن است.  

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان دارای کمیته هایی با حضور دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر خواهد بود، افزود: این سازمان بدنبال آن است موانع و مشکلات پیش روی حوزه گردشگری را در استان مرتفع کند.

وی افزود: گردشگری می تواند منبع بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی در استان باشد، بنابراین فعالیت این سازمان بصورت دائمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای رشد گردشگری کرمانشاه نیاز به حمایت دستگاه های متولی و بویژه مدیریت ارشد استان است، اعلام کرد: زمانی که مسئولین استانی بپذیرند که گردشگری می تواند مبنای تحول باشد، آن زمان شاهد شکوفایی این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023