گردشگری و سفر

زیباترین سواحل دنیا از نظر گردشگران

در میان صدها ساحل زیبا و دیدنی دنیا کدام یک را بهتر است در اولویت گردشگری خود قرار داد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه سعی کرده‌ایم چند مورد از زیباترین سواحل دنیا را گردآوری و معرفی کنیم

به گزارش مجله خبری آبادی 118 سایت مقتدر سیر تابان، اگر از علاقه‌مندان به گشت و گذار در مورد ایده‌آل‌ترین نوع سفر سوال کنید، اغلب آن‌ها سفر به یک مقصد ساحلی را با طبیعتی زیبا و بکر توصیف خواهند کرد. به طوری که حتی تصور چنین برنامه‌ای می‌تواند خستگی را از تن دور کرده و خنده به لب‌هایتان بیاورد. خوشبختانه اغلب مقاصد ساحلی پرطرفدار و زیبای دنیا برای گردشگران ایرانی قابل دسترسی آسان هستند. اما در میان صدها ساحل زیبا و دیدنی دنیا کدام یک را بهتر است در اولویت گردشگری خود قرار داد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه سعی کرده‌ایم چند مورد از زیباترین سواحل دنیا را گردآوری و معرفی کنیم. برای آشنایی با آن‌ها تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 معرفی ۶ مورد از زیباترین و دیدنی‌ترین سواحل دنیا

ساحل رایلی، تایلند

وقتی صحبت از طبیعت زیبای گره خوده در جذابیت‌های یک مقصد ساحلی می‌شود، تایلند به عنوان اولین گزینه به ذهن‌ها می‌رسد. گردشگران تور تایلند در سفر خود به این سرزمین رنگارنگ فرصت تفریح و استراحت در سواحل متعدد بسیار زیادی را خواهند داشت که انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان زیباترین سواحل دنیا کاری دشوار است. چرا که همه آن‌ها به نوبه خود زیبا بوده و از جذابیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. اما در این میان ساحل رایلی (Railay Beach) با صخره‌های آهکی، تالاب‌های مخفی و آب‌های زلال اقیانوس گویا گوشه‌ای از بهشت بوده و نسبت به دیگر سواحل تایلند می‌تواند برتری داشته باشد. جالب است بدانید که دسترسی به این ساحل تنها از طریق قایق‌های بلند و سنتی تایلند ممکن بوده و در جزیره‌ای که در آن قرار گرفته هیچگونه وسیله نقلیه موتوری مثل اتوبوس، ماشین و موتورسیکلت دیده نمی‌شود.

ساحل پانتای کنانک، لنکاوی

پانتای کنانک واقع در لنکاوی یک مقصد فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی ساحلی در مالزی است که نه تنها در این کشور بلکه در کل دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بدون تردید می‌توان آن را در دسته زیباترین سواحل دنیا قرار داد. در این ساحل که مسافران تور مالزی فرصت بازدید از آن را دارند، امکاناتی نظیر اقامتگاه‌های متعدد و رستوران‌های متنوع در کنار تفریحات آبی گوناگون و هیجان‌انگیز وجود داشته و در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی است. Pantai Cenang Beach را می‌توان بیشتر یک ساحل خانوادگی برای مسافران مالزی به شمار آورد.

ساحل ناپالی، هاوایی

هاوایی نامی بسیار آشنا در حوزه گردشگری است که بیش از هر چیزی با سواحل متنوع و زیبای خود شناخته می‌شود. به طوری که می‌توان در این منطقه شاهد کیلومترها ساحل دست نخورده و بکر بود که سالانه هزاران توریست‌ را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می‌کنند. اما در میان همه آن‌ها ساحل ناپالی (Na Pali Coast) بیشترین طرفدار را داشته و نمی‌توان در میان زیباترین سواحل دنیا از اشاره به آن خودداری کرد. ساحل ناپالی دارای محیطی نسبتا خلوت بوده و در کنار آبتنی و حمام آفتاب، ترکیبی جذاب از تاریخ و سنت مردمان این منطقه را نیز به نمایش می‌گذارد. به طوری که باستان‌شناسان بر این باور هستند که ساحل ناپالی اولین مکان اقامتگاهی مردم هاوایی بودند. با کمی گشت و گذار در همین منطقه می‌توان از جذابیت‌های دیگر نظیر آبشارهای زیبا، صخره‌های زمردین، دره‌های پیچ در پیچ و پرشیب و … نیز در آن دیدن کرد.

زیباترین سواحل دنیا از نظر گردشگران

ساحل بوراکی وایت، فیلیپین

در بین مقاصد ساحلی، کشور فیلیپین همواره به عنوان یک گزینه پرطرفدار و دوست داشتنی معرفی می‌شود. فیلیپین که از مجموعه ۷۵۰۰ جزیره تشکیل شده در قدم به قدم خود سواحل و مکان‌های تفریحی متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد؛ اما در میان همه آن‌ها ساحل بوراکی وایت یا همان ساحل سفید از جذابیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و توانسته در میان زیباترین سواحل دنیا قرار بگیرد. به طوری که با شن‌های نرم و سفید رنگ خود، منظره‌ای همچون تصاویر کارت پستال‌ها به نمایش می‌گذارد. ناگفته نماند که تنها جذابیت این ساحل شن‌های سفید رنگ آن نبوده و با آب‌های زلال و درختان نخل سر به فلک کشیده خود قطعا مورد پسند هر بیننده‌ای خواهد بود.

ساحل میلدهو، مالدیو

نوبتی هم که باشد در بحث زیباترین سواحل دنیا نوبت ساحل میلدهو است. Milaidhoo که در جزیره‌ای با همین نام قرار گرفته در مالدیو واقع شده و یکی از منحصر به فردترین سواحل دنیا برای گذراندن یک ماه عسل رمانتیک و به یادماندنی است. برای پی بردن به ارزش این ساحل بهتر است بگوییم که نام آن در لیست آثار طبیعی یونسکو به ثبت رسیده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این ساحل نه تنها برای دراز کشیدن زیر آفتاب و آبتنی بلکه برای غواصی نیز انتخابی بسیار مناسب است. چرا که صخره‌های مرجانی بی‌نظیری در آن وجود دارد. در کنار همه این موارد، گردشگران می‌توانند در مرکز جزیره میلدهو جنگل استوایی کوچکی را پیدا کرده و از طبیعت زیبای آن که نظیرش در کمتر جایی وجود دارد، لذت ببرند. 

زیباترین سواحل دنیا از نظر گردشگران

سفر به زیباترین مقصد ساحلی دنیا با آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان

 اگر شما نیز عاشق سفرهای ساحلی هستید، برای اطلاع از برنامه تورها و قیمت آن می‌توانید نگاهی به صفحات مربوطه در آدرس mstiran.com داشته باشید. پس از انتخاب تور دلخواه خود نیز تنها کاری که باید انجام دهید تماس با یکی از شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۰۲۱-۲۶۴۰۹۸۲۸ و دریافت راهنمایی‌های لازم از کارشناسان مربوطه است.

انتهای رپرتاژ آگهی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023