گردشگری و سفر

رونق چرخه اقتصاد محلی در طرح تعطیلات سراسری پایان هفته

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی دولت در لایحه‌ سازماندهی تعطیلات که به مجلس ارائه داده به دنبال کاهش ساعت کاری است و در این لایحه ۴۴ ساعت را به ۴۲.۵ ساعت تقلیل داده است. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در تاریخ ۲۲ خردادماه سال جاری با کاهش ساعت کار اداری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و تعطیلی روز شنبه موافقت کرده است.

مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی نیز معتقد است، تعطیلات سراسری در پایان هفته منجربه این خواهد شد که مردم بیش از گذشته به سفرهای کوتاه مدت روی آورند. قطعا تعطیلات پایان هفته نه تنها به جهش صنعت گردشگری منجر می‌شود، بلکه به اقامتگاه‌ها و کسب‌وکارهای بومی کوچک در اطراف شهرهای بزرگ نیز کمک می‌کند.  

فرید جواهرزاده در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 نیز در خصوص طرح تعطیلات پایان هفته، اظهار کرد: اینکه تعطیلی پایان هفته چه روزی باشد، تفاوت نمی‌کند. بلکه در نگاه کلان، در موضوع ساماندهی تعطیلات پایان هفته نظر بر این بود که بتوان با برنامه‌ریزی درست و منسجم امکان سفرهای کوتاه مدت یک یا ۲ روزه در اطراف مراکز بزرگ جمعیتی را محقق کرد.

وی افزود: در واقع شکل‌گیری امکان سفر و گردشگری در آخر هفته به طور طبیعی به افزایش راندمان و عملکرد بستگی دارد که می‌تواند برای هر انسانی مفید باشد. بنابراین لزوم این نگاه در طرح تدوین پنجشنبه یا شنبه مهم نبود که کدام روز تعطیل باشد؛ بلکه مهم این است که تعطیلات سراسری پایان هفته می‌تواند امکان سفرهای کوتاه مدت را برای مردم فراهم کند.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تصریح کرد: ساکنان شهرهای بزرگ با سفر به شهرها و روستاهای گردشگری کوچک در اطراف شهر خود می‌توانند آخر هفته‌های پررونق‌تری را در حوزه گردشگری به وجود ‌آورند. همچنین بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی به ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بین راهی می‌توانند از این طرح بهره‌مندی بسیار زیادی را کسب کنند.

جواهرزاده ادامه داد: بنابراین این طرح در طولانی مدت می‌تواند آورده اقتصادی بسیار خوبی داشته باشد و چرخه اقتصاد محلی را رونق ‌دهد؛ همچنین می‌تواند مکمل طرح‌های گردشگری در کشور نیز باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023