گردشگری و سفر

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل سفر می‌کند

مجله خبری آبادی 118/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به همراه معاون وزیر میراث‌فرهنگی به اردبیل همزمان با هفته صنایع‌دستی خبر داد.

حسن محمدی ادیب ۱۷ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و همزمان با هفته صنایع‌دستی، رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی طی هفته آتی به اردبیل سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به وجود شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان، اهمیت این سفر می‌تواند در تلاش برای ثبت جهانی این شهرها باشد.

وی تاکید کرد: دو شهر عنبران و اصلاندوز در سال‌های گذشته به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شده‌اند و پتانسیل ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را دارند که یکی از اهداف ما برای میزبانی از رئیس شورای جهانی است.

محمدی ادیب ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهایی که این سفر می‌تواند داشته باشد افزایش ارتباط بین صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و دولت برای رفع مشکلات و کمک به فعالیت هنرمندان این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به برنامه‌های این سفر گفت: افتتاح موزه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان در محل صحن قیزیل باشلار این مجموعه و بازدید از جشنواره صنایع‌دستی در شهر ملی عنبران از جمله برنامه‌های سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023