گردشگری و سفر

دره جهانی جوزان میزبان جشنواره شیره‌پزی مانیزان

مجله خبری آبادی 118/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان از ۸ تا ۱۰ مهرماه سال‌جاری خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره ساعت ۱۵ روز ۸ مهرماه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره جزء رویدادهایی است که اگرچه با هزینه کم برگزار می‌شود اما به لحاظ استقبال، شهرت و اطلاع‌رسانی مشهوریت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله بخش عظیمی از استان‌های مختلف در جشنواره شیره‌پزی ملایر حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز پس از دو سال وقفه در برگزاری، استقبال قابل توجهی از جشنواره شود.

جلیلی هدف از برگزاری این رویداد را معرفی ظرفیت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از پتانسیل‌های شهر جهانی انگور، این محصول و انواع مشتقات آن است و برگزاری جشنواره فرصت مناسبی برای منتفع شدن جوامع محلی از رویداد محسوب می‌شود.  

وی با بیان اینکه آشنایی جامعه محلی با اقتصاد گردشگری و پویایی اشتغال روستایی دیگر اهداف این رویداد است، تصریح کرد: رویدادها علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها عامل جذب گردشگر و توسعه زیرساخت‌ها و تثبیت برندهای مختلف نیز می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه شیره‌پزی در ملایر پیشینه‌ای طولانی دارد، بیان کرد: جشنواره شیره‌پزی ملایر در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است و در مسیر برگزاری جشنواره علاوه بر باغات انگور، منطقه حفاظت شده لشگردر و آثار تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی نیز وجود دارد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، روستای هدف گردشگری مانیزان در ۲۵ کیلومتری ملایر در محور جاده اراک و در دره جهانی جوزان واقع شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023