گردشگری و سفر

دانش و تجربه به تنهایی راه‌گشای مدیران گردشگری در شغل‌شان نیست

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: دانش و تجربه هیچکدام به تنهایی راه‌گشای مدیران گردشگری در شغل‌شان نیست و ترکیب این دو عنصر می‌تواند راهکارهای حیاتی و استثنایی را برای موفقیت در زمینه شغلی‌ نیز خلق کند.

احمد دیناری در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 در خصوص چگونگی موفقیت مدیران کسب‌وکارهای گردشگری، اظهار کرد: دانش و تجربه کافی دو بال طلایی برای موفقیت مدیران سازمان‌ها و کسب‌و کارهای گردشگری به شمار می‌روند. زمانی که از «دانش» سخن می‌گوییم منظور همان اطلاعات تجزیه و تحلیل شده و نه خام با اطلاعات قبلی است که معمولا در مراکز دانشگاهی یا تحصیلی به دست آورده‌ایم و در نهایت منجربه تولید دانش جدید شده است.

وی افزود: در حقیقت «دانش» چیزی فراتر از داده‌ها و اطلاعاتی است که در این مراکز در اختیارمان قرار گرفته و ترکیب آن با تجربه یا فعالیت در محیط کار واقعی، منجر به کسب خردمندی و خبرگی در یک زمینه شغلی یا تخصصی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: متاسفانه در جامعه و بازار کار شاهد این طرز فکر و نگرش اشتباه از سوی برخی از مدیران و فعالان گردشگری متخصص و دانشمند در این حوزه هستیم که صرفا به دانش خود تکیه دارند و کمتر به تجربه می‌اندیشند و مدیران با تجربه را نیز به چالش می‌کشند که خود نوعی آشفتگی ذهنی را برای‌ آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از مدیران و فعالان با تجربه نیز متخصصان و یافته‌های‌شان در زمینه گردشگری را مورد نقد و کم توجهی قرار می‌دهند که این طرز فکر و نگرش نیز نوعی آفت اخلاقی به نام خودشیفتگی را برای این گروه به ارمغان می‌آورد و دستاورد این نوع نگرش‌ها و رویکردهای تک بعدی نیز به مرور زمان چیزی جز یأس، ناامیدی و شکست نخواهد بود.

دیناری خاطرنشان کرد: دانش و تجربه رابطه مستقیمی با اعتماد به نفس مدیران گردشگری دارند و مدیرانی که در زمینه تخصصی یا شغلی خود بیشتر می‌دانند، بهتر خود را باور دارند و مدیرانی هم که در خصوص زمینه شغلی خود کمتر می‌دانند، نمی‌توانند اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و اینجاست که گفته می شود دانایی، توانایی است.

وی ادامه داد: بنابراین در هر زمینه یا باریکه تخصصی گردشگری که کار می‌کنیم، باید بیاموزیم تا خود را بهتر باور کنیم و تجربه‌های زیادی را به دست آوریم تا خود را توانمند ببینیم و همواره به یاد داشته باشیم که دانش و تجربه هیچکدام به تنهایی راه‌گشای مدیران گردشگری در شغل‌شان نیست و ترکیب این دو عنصر می‌تواند راهکارهای حیاتی و استثنایی را برای موفقیت در زمینه شغلی‌ خلق کند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین تبدیل دانش به خرد تنها از طریق تجربه امکان‌پذیر است و این نکته مهمی است که باید تحصیل‌کردگان دانشگاهی و همچنین متخصصان به آن توجه و اهتمام کافی داشته باشند و به موفقیت و رضایت شغلی نیز دست یابند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023