جامعه شهری

خروج ۱۱۴۷ نفر از شهرداری تهران/ تبدیل وضعیت ۱۴۲۸ ایثارگر

اعضای شورای شهر تهران عملکرد شش ماهه تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را بررسی کردند و تبصره ۱۷ بودجه درباره بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا ضمن ارائه گزارش«عملکرد شش ماهه تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران» توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای به بررسی ابعاد مختلف گزارش پرداختند، بگونه‌ای که ناصر امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران ضمن قرائت تبصره ۱۷ و گزارش شهرداری تهران، گفت: شورای شهر بر اساس تبصره هفدهم به شهرداری تهران اجازه داده که به میزان تعداد نیروی انسانی کاهش یافته در سال ۱۴۰۲ نسبت به جذب هدفمند ۵۰ درصد تعداد یاد شده، بر اساس شاخص هایی از قبیل جوان‌گرایی، ارزیابی عملکرد، شایسته گزینی، تعهد و تخصص و بر اساس مقررات و بر اساس آیین‌نامه‌ای که با پیشنهاد شهردار تهران به تصویب شورای شهر خواهد رسید، اقدام و همچنین در صورت نیاز مازاد بر سقف تعیین شده، شهرداری تهران موظف است مجوز قانونی را از شورای شهر تهران اخذ کند.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای خروجی ثابت از شهرداری تهران در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۹۵ نفر بوده است، یادآور شد: این نیروها از کارمندان ثابت و از محل بازخریدی، بازنشستگی، فوتی، تخلفات اداری، انگیزشی بودند. همچنین ۱۶ نفر کارگر رسمی از محل انگیزشی و فوتی از مجموعه شهرداری تهران خارج شدند و تعداد ۹۱ نفر نیروی شرکتی نیز از شرکت خدمات اداری شهر از محل اخراج و یا به دلیل استعفا، بازنشستگی، کمیته انضباطی، فوتی و خاتمه همکاری از شهرداری خارج شده اند. ۱۱۰ نفر نیز از شرکت هادیان شهر از شهرداری خارج شده اند و ۱۲۹ نفر نیروی انسانی از سازمان‌ها از محل بازخرید و بازنشستگی و ۷۰۶ نفر از شرکت ها از محل بازنشستگی از شهرداری تهران خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس تعداد نیروهای شهرداری تهران تا اسفندماه سال گذشته ۵۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است چراکه  یکهزار و ۱۴۷ نفر نیروی انسانی از شهرداری تهران خارج شده اند، افزود: تا پایان شهریور تعداد نیروهای انسانی به ۵۵ هزار و ۵۰۷ نفر رسیده که نشان می دهد ۱۶۴ نفر نیز نسبت به اسفند سال قبل به نیروهای شهرداری اضافه شده است. همچنین در تبدیل وضعیت ایثارگران در راستای اجرای قانون از تعداد چهار هزار و ۱۴۰ نفر متقاضی، پرونده ۲ هزار و ۹۴۰ نفر دریافت شده و در ۶ ماهه اول منجر به تبدیل وضعیت یکهزار و ۴۲۸ نفر شده که شامل ۲۱۸ نفر نیروی قراردادی شهرداری و هزار و ۲۱۰ نفر نیروی حجمی پیمانکاری است.

در ادامه مهدی عباسی با تأکید بر اینکه رعایت فاصله بین خروج پرسنل و جذب قابل تقدیر است، اظهار کرد: ما همواره نگران بودیم که این فاصله کاهش یابد و شهرداری متورم شود. اما اگر به این شکل پیش برویم وضعیت رفاهی کارکنان بهبود خواهد یافت.

همچنین مهدی اقراریان نیز با طرح این سوال که آیا نسبت ورود و خروج در شهرداری رعایت شده است؟ اظهار کرد: به صراحت می‌گویم و ذهنیت امروز این است استخدام افراد بر اساس رابطه و پارتی انجام می شود که پارتی می‌تواند عضو شورا، نماینده مجلس و یا معاون شهردار باشد و ما داریم به سرمایه اجتماعی لطمه می زنیم و این درحالی است که شهردار تهران بارها اعلام کرده که جذب نخبگان را انجام داده و سوال ما این است که با چه مکانیزمی این نخبگان جذب شده اند؟ آیا شاخص دارید؟ آیا فراخوان عمومی برای جذب نخبگان داده اید؟

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم با بیان اینکه۸۰۰۰ نفر در شرکت حامیان مشغول به کار هستند که متعلق به صندوق بازنشستگی شهرداری است و چسبندگی ایجاد می کند که خطرناک است، افزود: باید حداقل ۲۰۰۰ نفر از این نیروها تبدیل وضعیت شوند.

عجله ای برای جذب نداریم

در ادامه مجید باقری معاون برنامه ریزی شهرداری تهران نیز در واکنش به گزارش ارائه شده  با بیان اینکه باید در مورد میزان جذب نیروی انسانی در شهرداری بگویم که آمارها روند جذب نیروی انسانی را مشخص کرده و تأکید می کنیم که در این زمینه دقت کافی صورت گرفته است، گفت: ما بنابر آیین نامه در کمیته مربوطه موارد را بررسی کرده ایم و طبق کارسنجی های صورت گرفته افرادی که جذب شده اند. بر اساس صلاحیت های فردی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و این جذب براساس مکانیزم های سخت گیرانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با افتخار اعلام می‌کنم که هیچ ارگانی در کشور در تبدیل وضعیت ایثارگران همچون شهرداری تهران عمل نکرده است، ادامه داد: در مرحله اول ۴۰۰۰ نفر خوداظهاری کردند و امروز تماما افرادی که مدارک خود را تحویل داده و مورد تأیید قرار گرفته اند، در مرحله پذیرش قرار دارند و نیروهای شرکت هایی همچون شهربان و حریم بان نیز در همین شرکت تبدیل وضعیت شده اند و قرارداد آنها به قرارداد دائم تبدیل شده است.

باقری با بیان اینکه نیازسنجی پرسنل انجام شده است، گفت: فرایند جابجایی کارکنان شهرداری تهران از چهارشنبه آغاز می‌شود. به طوی که سامانه ای ایجاد شده که رزومه و توانمندی کارکنان در آن سامانه ثبت می شود تا براساس آن جابجایی کارکنان صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در جذب نخبگان تلاش داشتیم تورم سازمان را کاهش دهیم و عجله ای برای جذب نداریم، تأکید کرد: موارد و آیتم های مختلف برای نخبگان در نظر گرفته شده است. در بانک اطلاعاتی ما بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ مورد به ثبت رسیده تا زمانی که به نیرو نیاز داشتیم از این بانک استفاده کنیم و عمده این افرادی که وارد شدند، آتش نشان بودند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در پایان با بیان اینکه به دلیل کمبود وقت، بررسی بعدی به جلسه آتی موکول می شو،د گفت: در این جلسه رئیس شورای شهر اصفهان و اعضای شورا حضور دارند که حضور آنها را خیر مقدم می گویم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023