گردشگری و سفر

حمایت از بخش خصوصی برای احداث زیرساخت‌های گردشگری

مجله خبری آبادی 118/خوزستان سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اندیمشک می‌گوید: حمایت از بخش خصوصی برای احداث زیرساخت‌های گردشگری را می‌توان جهش و اقدامی مثبت در جهت توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان دانست.

هانی خادمی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: در شهرستان اندیمشک و به صورت کلی در استان خوزستان نبود زیرساخت یکی از چالش‌های حوزه گردشگری است و از مشکلات مهمی است که باید حتما پیگیری شود.

او با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های گردشگری نظیر احداث مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی از جمله ضرورت‌های جذب گردشگر است افزود: سرعت توسعه گردشگری در سایر شهرها و استان‌های کشور بسیار فزاینده است.

وی با اشاره به تاثیر مهمی که صنعت گردشگری بر اقتصاد دارد گفت: در استان خوزستان اگر به دنبال توزیع عادلانه ثروت هستیم باید به سمت صنعت گردشگری پیش برویم تا منبع درآمد این استان محدود به استخراج منابع نباشد.

خادمی تاکید کرد: تعامل دستگاهای مختلف در جهت مهیا کردن زیرساخت‌ها، استفاده از افراد متخصص، شناسایی و معرفی مراکز و جاذبه‌های گردشگری و مدیریت با برنامه‌ریزی درست می‌تواند فرصت مناسب گردشگری را برای گردشگران فراهم کند.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اندیمشک بر معرفی ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان اندیمشک به گردشگران تاکید کرد و افزود: امکانات این شهرستان هرچند که متناسب با جمعیت نیست؛ در رده پایین هم قرار ندارد و شهر گردشگرپذیری است. بنابراین تقویت زیرساخت‌های گردشگری ضرورت است و باید در زمینه توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی آثار و محوطه‌های تاریخی با قدمتی چند هزار ساله وجود دارد که فرصت بی‌نظیری را برای جذب گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و پیشینه تمدن این استان فراهم ساخته است و وجود یادمان‌های مذهبی دفاع مقدس نیز فرصت انتقال فرهنگ ایثار به نسل‌های آینده را در حوزه گردشگری جنگ مهیا کرده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023