گردشگری و سفر

حضور میلیونی زوار در مشهد فرصت توسعه اقتصادی و فرهنگی برای این شهر است

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر در مشهد یکی از فرصت‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی است.

علی آذری در بازدید از غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: خراسان رضوی را به وجود امام مهربانی‌ها و شهرستان قوچان را به باب‌الرضا(ع) می‌شناسیم.

وی با بیان این‌که اکنون کشور در حوزه اقتصادی تحولی را طی می‌کند و توسعه اقتصادی یکی از بحث‌های اصلی دولت، مجلس و متفکران حوزه توسعه است، ادامه داد: شهرستان قوچان توانمندی‌هایی برای توسعه دارد که یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها حوزه گردشگری بوده که اقدامات خوبی در شهرستان در این زمینه آغاز شده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت مرز باجگیران برای توسعه اقتصادی استان عنوان کرد: مرز باجگیران شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی قرار دارد که ورودی پیمان شانگهای است و تلاش‌هایی که دولت اخیرا برای توسعه و مبادلات اقتصادی انجام داده، از این مسیر محقق می‌شود و این مرز موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

آذری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منحصر به‌فرد شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: با مدیریت و برنامه‌ریزی خوب می‌توان اقتصاد استان را متحول کرد، نباید فکر مدیران معطوف به صنعت باشد بلکه گردشگری و میراث‌ فرهنگی داشته‌های بزرگ ماست که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از ظرفیت‌های پویای گردشگری در راستای توسعه استان استفاده شود.

استفاده از ظرفیت‌های زیارت و گردشگری مشهد برای اشتغال و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران

حضور میلیونی زوار در مشهد فرصت توسعه اقتصادی و فرهنگی این شهر است

محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد، گفت: ظرفیت‌های موثر و تاثیرگذار در حوزه زیارت و گردشگری مشهد وجود دارد که از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آیند که معادل حدود یک سوم  جمعیت کشور را پذیرا هستیم این ظرفیتی است که می‌شود با توجه به جاذبه‌هایی که در ارتباط با حوزه زیارت کارآیی دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین محصولات صنایع‌ دستی به‌ عنوان سوغات سفر از دیگر جاذبه‌هایی است که در حوزه زیارت و گردشگری می‌تواند به ما کمک کند.

بر اساس گزارش روابط ‎عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی خراسان رضوی داوری تصریح کرد: اگر به صنعت گردشگری توجه کنیم، با توجه به حضور زائران خارجی می‎توانیم در ارزآوری برای کشور نیز موثر باشیم؛ بنابراین رویکرد ما در شهر مشهد زیارت ارزان، سریع و موثر برای مردم است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023