گردشگری و سفر

حال گردشگری ماسوله غرب خوب می‌شود؟

مجله خبری آبادی 118/همدان روستای توریستی و گردشگری ملحمدره اسدآباد با دارا بودن ویژگی بافت پلکانی و متراکم همچنین با چشم‌انداز زیبا که نشأت گرفته از باغات و مزارع و مناظر بکر است، موجب شده این روستا از سال ۹۰ به عنوان یکی از ۲۰ روستای هدف گردشگری استان همدان در شهرستان اسدآباد معرفی شود و گردشگران در سبد گردشگری خود از استان همدان، بازدید از این روستای بکر و زیبا را نیز قرار دهند.

مشکل عدم آنتن‌دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت همواره یکی از مهمترین معضلات و مشکلات روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور و نیز روستای گردشگری ترخین آباد بوده که مرتفع شدن این معضل طی سال‌ها مطالبه جدی اهالی این روستاهاست.

به گفته اهالی این دو روستا، عدم آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت در این دو روستای گردشگری موجب آن شده که گردشگران ماندگاری و اقامت چندانی در خانه های بوم گردی این دو روستا نداشته باشند و تنها به صورت گذری و چند ساعته در این دو روستا صرفاً برای بازدید حضور یابند حال آنکه دسترسی به اینترنت و آنتن دهی موبایل می‌تواند از نقش مؤثری در رونق بیش از پیش صنعت سبز گردشگری این دو روستای گردشگری شهرستان برخودار باشد.

در دو سال اخیر مسئولان این شهرستان از پیگیری مستمر خود برای مرتفع شدن مشکل این دو روستای گردشگری خبر می‌دهند. حال مرتفع شدن این مشکل در چه روندی قرار گرفته است؟

مدیر شرکت مخابرات شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، از افتتاح و راه اندازی بلندترین دکل مخابراتی استان همدان در روستای گردشگری ملحمدره در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

حسن‌رضا زارعی اظهار کرد: بلندترین دکل مخابراتی استان همدان در روستای گردشگری ملحمدره برای مرتفع شدن مشکل آنتن دهی موبایل و دسترسی به اینترنت در این روستا نصب شده که این دکل از بهترین دکل های مخابراتی بوده و از تکنولوژی ۴G استفاده می‌کند و روستاهای ملحمدره و ترخین آباد به ویژه روستای گردشگری ملحمدره را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه روستای ملحمدره با راه اندازی این دکل صاحب سایت مستقل BTS مخابراتی می‌شود، افزود: همه این اقدامات با همت نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و نیز در کنار آنها با تلاش همکاران در مخابرات به انجام رسیده و بعد از ۲۰ سال مطالبه اهالی روستای هدف گردشکری ملحمدره و ترخین آباد محقق شده است.

زارعی تصریح کرد: دکل مخابراتی این روستای گردشگری در حال حاضر زیر بار رفته اما هنوز به صورت صددرصد مشکل این روستا در بحث آنتن دهی موبایل و دسترسی به اینترنت حل نشده و امروز تاحدودی این معضل برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: تا سیستم مخابراتی زیربار رفته و پایدار شود و مردم این دو روستا بتوانند باند و فرکانس ۳G و ۴G را بگیرند، به طور قطع زمان می‌برد اما در حال حاضر مردم این دو روستا در گوشی‌های خود این را حس می‌کنند که دارای آنتن موبایل و دسترسی به اینترنت هستند.

زارعی گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این سایت مستقل مخابراتی و دکل مخابراتی ۶۴ متری مشکل آنتن دهی موبایل در روستای گردشگری ملحمدره و ترخین آباد برای همیشه مرتفع شده و تحت پوشش آنتن موبایل و اینترنت ۴G قرار خواهند گرفت.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۴.۵ میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری این دو روستا به ویژه روستای ملحمدره تحقق پایداری آنتن دهی مو بایل و دسترسی به اینترنت در این دو روستا امری ضروری بود.

مدیر شرکت مخابرات شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهایی که از نعمت اینترنت در این شهرستان برخودار نیستند، بسیار انگشت شمار بوده و جمعیت این موارد روستاها زیر ۲۰ خانوار است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، صبح امروز در کانال تلگرامی منتسب به نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم از راه‌اندازی دکل مخابراتی منطقه گردشگری ملحمدره خبر داده بود.

در این کانال تلگرامی منتسب به نماینده مردم  اسدآباد در  مجلس شورای اسلامی آمده است: «دکل مخابراتی ملحمدره راه‌اندازی و مشکل آنتن موبایل و اینترنت پرسرعت روستاهای ترخین آباد و ملحمدره برای همیشه رفع شد و عملیات احداث سایت مخابراتی BTS منطقه گردشگری ملحمدره با پیگیری مستمر نماینده مردم اسدآباد در مجلس و همکاری مسئولان پایان یافت».

در پایان امیدواریم با راه اندازی سایت BTS این دو روستای گردشگری به صورت صددرصدی به زودی شاهد حضور گردشگران دوچندان و شکوفایی صنعت سبز گردشگری در این دو روستا باشیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023