جامعه شهری

جمع‌آوری کمک کالایی ۱۰ هزار تنی مردم ایران به نوار غزه

مجله خبری آبادی 118/گیلان دبیر کل جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار تن کالا و اقلام غیر نقدی شامل مواد غذایی و دارو و… توسط مردم و خیرین و دستگاه‌ها و کارخانجات و سمن‌ها برای کمک به غزه جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: ۳۰۰۰ تن کالا بسته‌بندی شده و آماده ارسال است. آمادگی داریم در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط و کشور مصر و فدراسیون، این کالاها را از طریق یکی از بنادر کشور به فوریت ارسال کنیم.

یعقوب سلیمانی امروز، ۱۵ آذرماه در حاشیه افتتاح داروخانه هلال احمر استان گیلان در گفت وگو با مجله خبری آبادی 118، ضمن گرامیداشت روز جهانی داوطلب، با اشاره به نقش داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوادث غزه، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از روزهای اول جنگ با تمام توان و مبتنی بر اصول اخلاقی در جهت کمک به مردم غزه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار تن کالا و اقلام غیر نقدی شامل مواد غذایی و دارو و… توسط مردم و خیرین و دستگاه‌ها و کارخانجات و سمن‌ها برای کمک به غزه جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: ۳۰۰۰ تن بسته‌بندی شده و آماده ارسال است؛ آمادگی داریم در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذی ربط و کشور مصر و فدراسیون، این کالاها را از طریق یکی از بنادر کشور به فوریت ارسال کنیم. با توجه به خباثت‌های رژیم صهونیستی هنوز مجوزی داده نشده، اما به محض صدور مجوز، کمک های مردمی را به مردم مظلوم غزه می‌رسانیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین از کمک نقدی بیش از ۹۷ میلیارد تومانی مردم برای غزه خبر داد و اضافه کرد: کمک‌های مردمی از زمانی که شماره حساب را اعلام کردیم، آغاز شده و روز به روز افزوده می شود.

سلیمانی در ادامه از عضویت دو میلیون و ۸۳۰ هزار داوطلب در جمعیت خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۳ هزار نفر از پزشکان و کادر درمانی نیز در سامانه جمعیت هلال احمر جهت اعزام به غزه و حضور میدانی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه آماده برپایی سه بیمارستان صحرایی در غزه با نظر صلیب سرخ هستیم، گفت: همچنین آمادگی داریم مجروحین را جهت مداوا انتقال دهیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر به افتتاح داروخانه هلال احمر در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: این داروخانه در راستای ارائه خدمات دارویی به نیازمندان راه‌اندازی شده است.

وی جمعیت هلال احمر گیلان را جزو جمعیت های نمونه کشور دانست و تاکید کرد: امسال در بخش ساحل شاهد اقدامات چشمگیر جمعیت هلال احمر بودیم و در استان‌های گیلان و مازندران این اقدام بشردوستانه رقم خورد و دغدغه مردم در ساحل کاهش پیدا کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در ادامه، داروخانه هلال احمر را جزو نیازمندی‌ها و مطالبات مردم دانست و بیان کرد: شاهد نقش آفرینی نیروهای هلال احمر در همه بحران‌ها هستیم.

وی با اشاره به افزایش گردشگران در سال جاری، از کاهش غریق ها خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر استان در حوادثی مانند تصادفات جاده ای و تندباد و سیل و آتش سوزی و… نقش موثری دارد و همواره پای کار است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023