گردشگری و سفر

جشنواره شب‌های گردشگری در کرمان آغاز به کار کرد

مجله خبری آبادی 118/کرمان جشنواره شب‌های گردشگری با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان، شهردار منطقه پنج و جمعی از فعالان حوزه گردشگری شامگاه پنجم مهرماه در محل اقامتگاه بوم‌گردی “خانم‌کوچک” شروع به کار کرد و به مدت سه شب ادامه دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در ابتدای این مراسم به شعار هفته گردشگری ۱۴۰۲ با عنوان “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” اشاره کرد و گفت: استان کرمان با این همه ظرفیت و جاذبه در بخش گردشگری می‌تواند با برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند به جایگاه شایسته دست یابد و این امر مستلزم عزم جدی و به کارگیری منابع انسانی آموزش دیده، مجرب است.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و کارآفرینی و همچنین رفع محرومیت در مناطق مختلف و به ‌ویژه مناطق کمتر شناخته شده و کمتر توسعه یافته باشد و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع گردشگری و اهتمام جدی در این حوزه به تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز عمل کرد.

او افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته در صنعت گردشگری کشور تحولات خوبی صورت گرفته که این امر را باید مدیون وزیر پرتلاش و فعال میراث‌فرهنگی باشیم که در روزهای اخیر هم شاهد سفر ایشان به شهرستان‌های جیرفت و بم بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به متوقف شدن ویروس کرونا توسط پزشکان و کادر درمان که باید از آنها تشکر کرد باید برای حضور گردشگران در استان کرمان و استفاده از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این استان برنامه‌ریزی کرد.

اجرای ۲۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته گردشگری در کرمان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز در این مراسم به اجرای ۲۰ ویژه برنامه در هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: در این هفته چندین اقامتگاه بوم‌گردی و دفتر خدمات مسافرتی افتتاح می‌شود و برنامه‌های مهمی همچون برگزاری نمایشگاه ۵۰ خودروی تاریخی، هفتمین دوی ماراتن بیابان لوت، نشست با فعالان حوزه گردشگری و … خواهیم داشت.

سعید شاهرخی در ادامه به ثبت ۹ اثر جهانی، بیش از ۸۰۰ اثر ملی و ۷۰۰۰ اثر شناخته شده استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود این آثار استان کرمان دارای جایگاه قابل تاملی در سطح کشور است.

او در ادامه به گردشگری سلامت اشاره و اظهار کرد: یکی از انواع گردشگری، گردشگری سلامت است که هنگامی از آن صحبتی به میان می‌آید احداث بیمارستان‌های مجهز و طبیبان حاذق در ذهن‌ها تداعی می‌شود اما در واقع گردشگری سلامت همین برگزاری جشنواره‌های گردشگری است که نشاط و شادابی را در بین مردم به ارمغان می‌آورد.

شاهرخی در ادامه از مدیر اقامتگاه بوم‌گردی که میزبانی این جشنواره را برعهده گرفتند تشکر کرد و گفت: امشب شاهد برنامه‌های شادی بودیم که براساس آداب و رسوم کرمانی‌های قدیم اجرا شد.

او خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی، تنها ابنیه تاریخی نیستند بلکه شامل آداب و رسوم، باورها، اعتقادات و …نیز می‌شود که همه با عنوان میراث ناملموس آنها را می‌شناسند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023