جامعه شهری

جامعه عشایری استان تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حماسی دارند

مدیر امور عشایر استان تهران از آمادگی جامعه عشایری این استان جهت حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

فرشید ذبیحی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118، گفت: همزمان با آغاز ایام دهه مبارک فجر جامعه عشایری استان تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری و با اجرای آیین های محلی این ایام را جشن گرفتند.

وی افزود: جامعه عشایری استان تهران در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند که به یاد این شهیدان ویژه برنامه هایی برگزار و همچنین از تعدادی خانواده های شهدای عشایری نیز تجلیل شد.

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: جامعه عشایری استان تهران در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری از مردم پذیرایی می کنند و در سایر شهرستان‌ها نیز این جامعه تولید کننده در مراسم جشن انقلاب حضور حماسی خواهند داشت.

مدیر امور عشایر استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افتتاح پنج طرح عمرانی و رفاهی ویژه جامعه تولید کننده عشایر این استان خبر داد و افزود: طرح‌های قابل افتتاح در حوزه عشایری استان تهران با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تامین آب شرب عشایر با حجم بیش از ۲ هزار متر مکعب، احداث زیر ساخت شبکه تامین آب شرب به حجم ۹۰ متر مکعب، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری و همچنین احداث زیرساخت انبار نهاده‌های دامی از طرح‌هایی بود که در مناطق عشایری در شهرستان‌های ملارد، ورامین و دماوند به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور عشایر استان تهران تاکید کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۷۵۵ خانوار عشایری از امکانات عمرانی، خدماتی و رفاهی آن بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: همچنین در ایام دهه فجر امسال پس از ۲۰ سال انبار نهاده‌های دامی عشایر در شهرستان شمیرانات نیز کلنگ‌زنی و بزودی عملیات احداث این انبار نهاده دامی نیز شروع می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023