گردشگری و سفر

جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه را باید “نوآورانه” معرفی کنیم

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به جاذبه های بسیار گردشگری در استان گفت: برای رونق گردشگری باید این جاذبه ها با رویکرد و نگاه نوآورانه معرفی شوند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، داریوش فرمانی در جشنواره “نوآوری در گردشگری” کرمانشاه که  عصرامروز (۲۶ مرداد) با حضور جمعی از مسئولین، صاحبنظران و صاحبان ایده حوزه گردشگری به همت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی و میراث فرهنگی کرمانشاه برگزار شد، از صنعت گردشگری به عنوان سه صنعت برتر جهان یاد کرد و افزود: این صنعت در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … حائز اهمیت است.

وی افزود: تنها در بعد اقتصادی، ورود هر چهار گردشگر می تواند یک شغل دائم ایجاد کند و اگر سالانه ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود عملا می توانیم پنج میلیون شغل پایدار ایجاد کنیم و این تعداد اشتغال عدد کمی نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم.

فرمانی گفت: این میزان اشتغالزایی برای استانی مانند کرمانشاه که همواره در رتبه های اول بیکاری کشور قرار دارد بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید توسعه گردشگری در اولویت مسئولین استان قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تاثیرات فرهنگی گردشگری هم اشاره کرد و افزود: با رونق گردشگری شاهد تاثیر فرهنگ ها بر یکدیگر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دینی هم گردشگری بسیار حائز اهمیت است و اولین کسی که بر این موضوع تاکید و سفارش کرده خداوند کریم است که ۱۵۰۰ بار در قرآن کریم به موضوع سفر و گردشگری تاکید کرده و از همه افراد خواسته که در زمین گردش کنند تا عظمت خلقت و سرگذشت پیشینیان را از نزدیک مشاهده کنند.

فرمانی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوآوری در گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری کرمانشاه و اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: در این جشنواره شاهد حضور صاحبنظران و صاحبان ایده حوزه گردشگری هستیم و امیدواریم این جشنواره شروعی برای ایجاد تحولی نو با نگاه نوآورانه و فناورانه در گردشگری باشد.

وی افزود: کرمانشاه چیزی از جاذبه های گردشگری کم ندارد و در همه حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس و … دارای جاذبه ها و آثار بسیاری هستیم و تنها نیاز است که این آثار با رویکرد نوآورانه و خلاقانه به درستی معرفی شوند و در همین راستا از ظرفیت تمامی دستگاه های استان از جمله پارک علم و فناوری و سازمان جهاد دانشگاهی برای معرفی این جاذبه ها استفاده می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در اولین اقدام نوآورانه در جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان، معرفی استان را در سامانه “کرماشاه گشت” داشته ایم که در این سامانه تمام اطلاعات مورد نیاز در حوزه گردشگری استان کرمانشاه به راحتی برای گردشگران قابل دسترس است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023