گردشگری و سفر

توسعه گردشگری راهکاری برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است

مجله خبری آبادی 118/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به نامگذاری سال، توسعه گردشگری را یکی از راهکارهای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست.

محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری آبادی 118، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌های اخیر بر دو موضوع اقتصاد و تولید تاکید ویژه داشته‌اند، گفت: برهمین اساس در سال‌های اخیر، نامگذاری سال‌ها با موضوع تولید همراه بوده و توجه ویژه به موضوع «مشارکت مردم در اقتصاد» و به طور خاص مشارکت مردم در جهش تولید، از سال‌ها پیش مورد تاکید ایشان است.  

وی با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» بر لزوم مشارکت عموم مردم در پروژه‌های گردشگری تاکید کرد و افزود: همواره اقتصاد و مشارکت مردم در اداره کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است چراکه بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت مردم برای رشد اقتصادی کشور یک ضرورت است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های موثر و عملیاتی در جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه گردشگری فارس خواهد بود، افزود: آمارهای ارائه شده از استقبال بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و میراث فرهنگی همچنین تولید و فروش محصولات صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نماد جذب مشارکت مردم و جهش تولید باشد.

وی با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه در نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر بازدیدکننده از اماکن مذهبی، طبیعی، تاریخی و گردشگری ثبت شد و همچنین فروش صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی استان به بیش از ۲۵ میلیارد تومان رسید که این ارقام نشان از مشارکت مردمی درحوزه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: دربخش سرمایه‌گذاری هم زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و ….از الزامات صنعت گردشگری است و می‌تواند محلی برای مشارکت عمومی و جهش تولید باشد تا شاهد رونق و رشد اقتصادی باشیم.

ثابت اقلیدی همچنین به تشکیل انجمن‌های خیرین میراث فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل و فعالیت این انجمن‌ها جلب مشارکت مردمی بوده که این مهم تاثیر مستقیم بر روند حفاظت و نگه‌داری بناهای تاریخی دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023