گردشگری و سفر

توسعه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری نهاوند می‌شود

مجله خبری آبادی 118/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان‌ نهاوند ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد و توسعه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری آن می‌شود.

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری و میراث ‌فرهنگی دارد که از این ظرفیت‌ها باید در راستای شکوفایی اقتصاد شهرستان و ایجاد اشتغال بهره برد.

وی تصریح کرد: سراب‌های شهرستان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم گردشگری هستند که می‌توانند نهاوند را در کشور مطرح کنند و باعث جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور شوند و البته این سراب‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارند.

شهبازی ادامه داد: پیگیر رسیدگی به ظرفیت‌ها و جذب اعتبارات برای حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان هستم و در این راستا با دعوت رسمی از عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی و گردشگری، در هفته دولت در نهاوند میزبان وی خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر نهاوند خصوصا منطقه دوخواهران، ساماندهی طرح‌های گردشگری و سراب‌های شهرستان و پیگیری دریافت اعتبار برای این حوزه و سایر موارد دیگر از اهداف این سفر است.

وی یادآور شد: قرار بود آقای ضرغامی در سفر ریاست جمهوری در نهاوند حضور یابد که بخاطر شرایط ایجاد شده و حضور دو وزیر و چند معاون وزیر در شهرستان، سفر وی به هفته دولت موکول شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان شهرستان در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی، این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای شهرستان باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در ادامه به اجرای عملیات تعریض و آسفالت محور گیان به عنوان مطالبه چندساله مردم این شهر اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و دعوت از معاونین وزارت راه و شهرسازی و تلاش‌های مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان، محور جاده گیان حد فاصل سه‌راهی زرامین به گیان بزودی آسفالت‌ریزی می‌شود.

وی تاکید کرد: به گفته‌ی پیمانکار این پروژه عملیات زیرسازی این محور در حد فاصل بین کرک‌علیا تا کرک سفلی و حسین‌آباد تکمیل شده و پس از تأیید آزمایشگاه در چند روز آینده عملیات آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد و هم‌چین مابقی محور از سه راهی زرامین تا کرک‌علیا در حال انجام عملیات زیرسازی است که این نقطه نیز بزودی آماده عملیات آسفالت‌ریزی می‌شود.

شهبازی در ادامه  از راه‌اندازی دور برگردان محور فیروزان(روبروی پادگان قدس) در شهریور ماه خبر داد و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و با بازدید معاونین راه و شهرسازی از جاده‌های شهرستان مقرر شد که دوربرگردان محور فیروزان بزودی زیر بار ترافیکی برود.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهاوند در این پروژه تاکنون افزون بر ۴۰هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده که ۲۵هزار مترمکعب آن ساب گرید و ساب بیس است.

شهبازی در خاتمه تاکید کرد: هم‌چنین به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهاوند لاین برگشت این دور برگردان تا پنج روز آینده آماده آسفالت است و لاین سمت چپ هم تقریبا بعد از این پنج روز حدود ۱۰ الی ۱۵ روز آماده آسفالت می‌شود که چنانچه مشکلی پیش نیاد شهریور ماه دوربرگردان تحویل مردم شهرستان می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023