گردشگری و سفر

تورهای گردشگری دفاع مقدس در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی تورهای تخصصی گردشگری دفاع مقدس در استان خبر داد.

داریوش فرمانی، امروز(25 بهمن) در نشست قرارگاه راهیان نور کرمانشاه که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: باید با بیان قصه سلحشوری‌های مردم استان در دوران دفاع مقدس، گردشگران را جذب استان کنیم.

وی تهیه طرح جامع گردشگری جنگ در استان کرمانشاه را ضروری عنوان کرد و افزود: برای توسعه گردشگری دفاع مقدس، باید تکمیل و توسعه موزه‌های دفاع مقدسی را در برنامه استان قرار داده تا از این طریق کرمانشاه را برای گردشگران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دفاع مقدس پرجاذبه کنیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 1100 مرتبه موشک باران شده، گفت: باید در محل یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس استان با خلاقیت بمباران‌ها را به تصویر کشیده و چهره دفاع مقدسی کرمانشاه را در کشور برجسته کنیم.

وی اشاره‌ای هم به تاثیرگذاری تبلیغات در جذب گردشگران داشت و گفت: تبلیغات محیطی و تهیه و توزیع بروشورهای تبلیغی می‌تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگران داشته باشد.

فرمانی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی تورهای تخصصی گردشگری دفاع مقدس در استان، گفت: در تلاشیم تا با برگزاری نشست‌هایی برای مسئولان دفاتر گردشگری، آنها را به برگزاری تورهای گردشگری دفاع مقدس ترغیب کنیم.

فرمانی با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از هتل‌ها و اماکن اقامتی خوب، گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین به تنهایی 23 هتل، مهمانسرا و زائرسرا داشته و از نظر امکانات رفاهی زیرساخت‌های خوبی دارد که حتی برخی از استانهای همجوار هم به اندازه قصرشیرین امکانات رفاهی ندارند که در تلاشیم با گرفتن تخفیف از اماکن اقامتی و رفاهی زمینه توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دفاع مقدس را در استان فراهم کنیم.

وی اشاره ای هم به در برنامه بودن ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه داشت و گفت: تاکنون بیش از 10 مکان در استان کرمانشاه در زمینه گردشگری دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و 10 پرونده دیگر را هم آماده ثبت ملی شدن کرده‌ایم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023