گردشگری و سفر

تبدیل شدن ایران به صادر کننده گردشگر به آسیای میانه

مجله خبری آبادی 118/اردبیل رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: متأسفانه ما از کشورهایی محسوب می‌شویم که صادرات بالای گردشگری را به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه داریم که ناشی از مسائل اجتماعی موجود و مسائل فرهنگی است.

جعفر بذری امروز، ۱۵ آذر در جمع خبرنگاران از گردشگری منفی در کشورمان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه ما از کشورهایی محسوب می‌شویم که صادرات بالای گردشگری را به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه داریم که ناشی از مسائل اجتماعی موجود و مسائل فرهنگی است و بخش زیادی از جوانان ایرانی به ترکیه و امارات سفر می‌کنند و کشورهای آسیای میانه نیز به مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است.

 رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل بیان کرد: فصل پیک استفاده از مواهب طبیعی در سرعین و اردبیل نیمه اول سال یعنی از عید نوروز تا آخر شهریورو نیمه دوم سال فصل غیر پیک گردشگری اردبیل است که گردشگران در این فصل برای اسکی و آبتنی در آبهای گرم و معدنی به سرعین و اردبیل سفر می‌کنند.

بذری با اشاره به اینکه کشور ترکیه در سال میلادی جاری ۴۳ میلیون گردشگر جذب کرده است، گفت: ما در چهار ماه نخست سال جاری ۲ میلیون گردشگر جذب کردیم که بیشتر هم برای زیارت و از کشور عراق هستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گردشگری سرعین افزود: در حال حاضر توریست‌هایی که وارد ایران می‌شوند از شمال ایران، چین  و تا حدودی از کشور روسیه و همچنین تورهای زیارتی هستند.

وی ضمن تأکید بر امنیت حاکم بر کشورمان افزود: باید امنیت جمهوری اسلامی ایران را به گوش همه برسانیم و آن را فریاد بزنیم که این موضوع با همکاری و همدلی بخش خصوصی و دولتی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی با معرفی فرهنگ، میراث و تمدن غنی ایران اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023