اجتماعی

بهره‌مندی مادران و کودکان نیازمند تهرانی از طرح بهبود تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات بهبود تغذیه ای به ۷۸۶ کودک و مادر نیازمند در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، جهانبخش مرادی با اشاره به بهره مندی ۷۸۶ نفر از خدمات طرح بهبود تغذیه، افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران ۴۳۰ کودک زیر پنج سال و ۳۵۶ مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران در حال انجام است، اظهار کرد: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه، مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات معاونت امور بهداشتی دانشگاه‌ها است و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران مشمول این طرح در استان تهران ۳ هزار و ۱۸۸ سبد کالا به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مرادی، خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به این گروه از جامعه هدف به منظور سنجش میزان اثربخشی خدمات ارائه شده، کنترل و پایش‌های لازم از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دوره‌ها و فواصل مختلف زمانی انجام خواهد شد و در صورت بهبود وضعیت مددجویان مشمول مطابق با استانداردهای مشخص از پوشش این طرح خارج می شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023