گردشگری و سفر

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله میلانی در اسکو

مجله خبری آبادی 118/آذربایجان شرقی فرماندار اسکو گفت: همایش گرامیداشت «آیت‌الله میلانی» به عنوان اسوه فقاهت در اسکو به خوبی برگزار و کتابی از آثار وی جمع‌آوری شده است که با پیگیری‌های انجام شده قرار است تا سال آینده، این همایش در قالب کنگره ملی برگزار شود.

حسین فیروزی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به این‌که آیت‌الله میلانی یکی از مراجع تراز اول جهان تشیع است، اظهار کرد: وظیفه ما این است به منصب ایشان توجه کنیم که این منتصب به استان ما و منطقه میلان است بنابراین با برنامه‌ریزی‌ها و کمک اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال آینده بحث کنگره این جشنواره برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت جهانی روستای کندوان، افزود: سال گذشته ۷۶ روستا از طرف سازمان جهانی گردشگری به عنوان بهترین روستای گردشگری معرفی شده بود که امسال در سمرقند، این نشست سالانه مجمع عمومی برگزار شد و ۵۴ روستای دیگر به عنوان بهترین روستای گردشگری دنیا معرفی شدند. 

وی ادامه داد: کندوان یکی از این ۵۴ روستا است که به عنوان اولین روستای گردشگری کشور انتخاب شد. 

فیروزی با اشاره به این‌که قطعاً در کنار ثبت جهانی این اثر تاریخی باید کارهایی نیز انجام شود، عنوان کرد: همانند حوزه زیرساخت باید حوزه‌های تاسیسات و اقدامات روبنایی را با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه‌ریزی کرده و به آن‌ها عمل کنیم.

وی اعلام کرد: طرح جامع گردشگری کندوان تدوین شده و براساس آن باید در کنار آن یک سری اقدامات لازم انجام گیرد تا این روستا قطعاً مد نظر افرادی که به گردشگری روستایی علاقمند هستند، قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌هایی که لازم است برای توسعه این برنامه داشته باشیم، در دستورکار قرار دارد و کارهای اساسی برای کندوان در برنامه دولت سیزدهم است که آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023