گردشگری و سفر

برپایی ۵۷ تور مشهدگردی با استقبال ۲۵۰۰ نفر

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برپایی ۵۷ تور مشهدگردی با اتوبوس‌های یک و ۲ طبقه و با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر طی ایام نوروز در مشهد خبر داد.

حسین باغ‌گلی در تشریح جزئیات اقدامات این مجموعه برای نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: اوج برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با جشنواره هنرهای شهری همراه بود که توانست نظر مثبت زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام هشتم(ع) را جلب کند.

وی همچنین به ۲۸ سرفصل خدمت در روزهای نوروزی امسال توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در این ایام خدمات مختلفی به زائران و مجاوران شهر امام رضا(ع) ارائه شد و هر سرفصل مخاطبان زیادی را نیز همراه خود کرد.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به بیش از ۸۰ هزار مراجعه به پایگاه‌های راهنمای زائر شهر اشاره کرد و گفت: همچنین در این راستا افزون بر ۳۶ هزار محصول فرهنگی در این مراکز به زائران نوروزی ارائه شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از خانه داروغه، ۵۹ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌ دستی جلوخان فردوسی و ۷۰۰۰ نفر از نمایشگاه‌های مستقر در بوستان وفا و کوه‌پارک بازدید به عمل آوردند.

باغگلی ضمن اشاره به فعالیت ایستگاه استقبال از زائر محور نیشابور مشهد یادآور شد: ۸۵ برنامه فرهنگی در این ایستگاه برگزار شد و حدود ۵۰ هزار نفر از این برنامه‌های منحصر به‌ فرد استفاده کردند.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های مشابهی در ایستگاه‌های استقبال از زائر واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه‌آهن، محور قوچان مشهد و بوستان زائرپذیر غدیر برپا شد که در مجموع افزون بر ۲۴۰ هزار نفر از این خدمات بهره برده‌اند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همچنین به اجرای ۲۰۰ سرود خوش آمدگویی و استقبال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این اجراها در حضور بیش از ۷۲ هزار نفر از زائران نوروزی مشهد صورت گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد وی ادامه داد: تولید و پخش مجموعه کلیپ‌های ارتقای فرهنگ میزبانی در قالب موشن‌گرافیک، خدمات فروش بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری در مراکز راهنمای زائر، تعمیر، تجهیز و بهسازی مراکز راهنمای زائر، برگزاری مسابقات پیامکی ویژه نوروز با موضوعات حرم‌شناسی و مشهدشناسی و راه‌اندازی سامانه میزبان(سامانه مجازی راهنمای زائر) از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای ایام نوروز بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023