گردشگری و سفر

برخی سیاست‌ها مانع از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شده است

مجله خبری آبادی 118/اصفهان فرماندار تیران و کرون از تعلل برخی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای پروژه‌های گردشگری گلایه کرد و خواستار اصلاح و تغییر سیاست‌های مانع‌تراشی شد.

علی محمدی کیا، امروز(یکشنبه، ۱ مرداد) در جلسه کارگروه گردشگری تیران و کرون، اظهار کرد: صنعت توریست یکی از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و درآمدزایی در این شهرستان به شمار می‌رود که مغفول مانده است.

وی افزود: مانع‌تراشی، تعلل و کوتاهی برخی از دستگاه‌های اداری در این خصوص مانع از سرمایه‌گذاری خواهد شد و باعث شده زمان و هزینه‌ها تلف شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، فرماندار تیران و کرون با اشاره به پروژه گردشگری پارک کوهستان تیران، طرح گردشگری چشمه شاهی کردعلیا و منطقه قمیشلو، تصریح کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی خود را برای طرح و پروژه‌های گردشگری اعلام کرده، اما تعلل در پاسخ استعلامات و تصمیم‌گیری برای این موارد باعث بی‌انگیزگی و فرصت سوزی شده است.

وی اضافه کرد: رویه و سیاست این دستگاه‌های اداری باید تغییر کند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و تسهیل سرمایه‌گذاری بنا نهند.

به گفته محمدی کیا، نگاه‌های سلیقه‌ای و سخت‌گیری مدیران و قوانین سخت فرصت‌های زیادی را در حوزه سرمایه‌گذاری این شهرستان از بین برده که باید این وضع اصلاح شود و مدیران ارشد استانی نیز به توسعه اقتصاد گردشگری تیران و کرون کمک کنند.

وی بررسی و پیش‌بینی فرصت‌های گردشگری و معرفی آنان به مردم و اعلام فراخوان سرمایه‌گذاری را جز مهم‌ترین اقدامات متولیان این حوزه بیان کرد و یادآور شد: مسئولان محلی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این خصوص تمرکز کنند.

فرماندار تیران و کرون وجود پتانسیل گردشگری و تاریخی متعدد این شهرستان را از فرصت‌های اقتصادی یاد کرد و افزود: امکان جذب گردشگر وجود دارد اما باید زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند.

وی با انتقاد از برخی از بی‌نظمی‌ها در خدمت‌رسانی به مردم گفت: باید بسترسازی برای پاسخگو بودن بخش خصوصی نسبت به نارسایی‌ها فراهم شود.

همچنین بخشدار مرکزی تیران و کرون از عدم همکاری برخی از دستگاه‌های خدمات رسان در طرح‌های گردشگری انتقاد کرد و گفت: بسیاری از طرح‌های گردشگری مرتبط با حوزه آب منطقه مورد مخالفت قرار می‌گیرد و یا فرآیند طولانی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

ذبیح‌الله ابراهیمی خاطرنشان کرد: تصمیم‌های سلیقه‌ای موجب شده تا آسیب‌های جدی به طرح‌ها وارد شود و این‌گونه طرح گردشگری تعطیل و از طرفی امکان قانونمند کردن استفاده از جاذبه‌های طبیعی فراهم نشود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023