گردشگری و سفر

ایران و تاجیکستان ریشه، زبان و فرهنگ‌ مشترک دارند

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان در راستای توسعه همکاری‌های گردشگری بین ایران و تاجیکستان، از ظرفیت‌ها و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: هیات تاجیکستانی که برای فراهم کردن مقدمات توسعه گردشگری و امضای تفاهم‌نامه به تهران آمده است، در سفر به خراسان رضوی از تاسیسات گردشگری، ظرفیت‌های گردشگری سلامت و دیگر جاذبه های گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد.

سیدجواد موسوی تصریح کرد: آمادگی داریم تور آشناسازی برای فعالان گردشگری و فعالان رسانه تاجیکستان برگزار و از آن‌ها میزبانی کنیم. تجارب خوبی را استان در ساخت واحدهای اقامتی، خدمات‌رسانی و پذیرایی دارد که این تجربیات می‌تواند به تاجیکستان منتقل شود.

همچنین حبیب‌الله امیر بیک‌زاده، معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان عنوان کرد: برای اجرایی شدن تبادلات گردشگری بخش خصوصی ترکمنستان با بخش خصوصی ایران مذاکره خواهیم کرد تا تفاهماتی صورت بگیرد.

وی شامگاه گذشته با حضور در مراسم بزرگداشت و گلباران مزار خیام نیشابوری بیان کرد: با توجه به اینکه مردم هر دو کشور یک‌زبان، یک فرهنگ و یک ریشه دارند، نسبت به یکدیگر دلبستگی زیادی دارند. مردم تاجیکستان ایرانی‌ها را از صمیم قلب دوست دارند و فارسی صحبت کردن را افتخار خود می‌دانند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان با اشاره به قدمت و هویت فرهنگی و تاریخی نیشابور خاطرنشان کرد: نیشابور می‌تواند در برنامه سفر گردشگران خارجی به عنوان مقصد سفر آنان قرار گیرد و گردشگران خارجی با حضور در نیشابور می‌توانند سفری به یادماندنی را تجربه کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023