گردشگری و سفر

ایجاد بسترهای مناسب لازمه توسعه گردشگری درسجین ابهر است

مجله خبری آبادی 118/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ایجاد بسترهای مناسب لازمه توسعه گردشگری در روستای درسجین ابهر است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به بازدید از روستای هدف گردشگری درسجین ابهر، اظهار کرد: قابلیت‌هایی مانند اصالت، صمیمت و هویت را می‌توان در بین مردمان این روستا دید و همچنین قابلیت‌های طبیعی از جمله طبیعت بکر، غذای محلی، و آب و هوای مطبوع این منطقه و کف‌سازی‌های مناسبی در منطقه از قبل ایجاد شده است، می‌تواند در توسعه گردشگری و اقتصادی این روستا موثر باشد، زیرا گردشگران به دنبال مناطق بکر طبیعی هستند که بتوانند با اقامت در این فضاها با مردم بومی منطقه ارتباطات فرهنگی داشته و با آداب و رسوم آنها آشنا شوند.

وی به استانداردسازی و توجه بیشتر به این روستا اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با بهره‌مندی از افراد بومی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه مؤثر خواهد بود. اگر این روستا به صورت کامل معرفی شود، می‌تواند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه نقش بسزائی ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه روستای درسجین یکی از روستاهای خوب گردشگری در ابهر است که پتانسیل زیادی در جذب و رونق صنعت گردشگری در شهرستان دارد، ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری و به‌ویژه ایجاد پارکینگ، افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزایش تبلیغات و سامان‌دهی جاده دسترسی به این منطقه می‌تواند از اولویت‌های کاری در سال جدید برای این روستا باشد.

صفوی بیان کرد: چناچه بخش خصوصی آمادگی داشته باشد برای روستای درسجین اقداماتی در جهت توسعه گردشگری انجام دهد، آماده‌ایم تا در انجام مطالعات، ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین ارائه تسهیلات و معرفی و تبلیغات آن همکاری‌های لازم را با افرادی که به صورت حقوقی وارد این عرصه شوند همکاری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با توضیح اینکه آماده‌ایم تا شرایط فعلی این منطقه را سامان‌دهی کرده و برای حضور گردشگران آماده‌تر کنیم، متذکر شد: شناسایی و مستندنگاری ظرفیت‌های ناشناخته در سه حوزه جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و آئینی، میراث ناملموس و طبیعی باید انجام شود تا این روستا به جهانیان معرفی شود که در این راستا سال آینده جشنواره انگور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023