گردشگری و سفر

اولین جشنواره گل انار و طبخ آبزیان شهرستان محلات برگزار شد

مجله خبری آبادی 118/مرکزی اولین جشنواره گل انار به همراه مسابقه طبخ آبزیان در مزرعه گردشگری رهیار شهرستان محلات برگزار شد.

مهدی لعل‌بار، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان محلات در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 در اینباره اظهار کرد: یکی از بخش‌های گردشگری که در سال‌های اخیر روی آن تمرکز شده است، بخش گردشگری کشاورزی است و طی تفاهم‌نامه‌ای که طی سال‌های اخیر بین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، اعطای مجوز گردشگری به بخش کشاورزی واجد شرایط و دارای ظرفیت‌های لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اولین پروانه بهره‌برداری از این نوع در سطح استان به این مزرعه داده شده است. این مزرعه در بخش پرورش ماهی، پذیرایی و باغ انار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به طور کلی به دلیل اینکه محلات دارای ظرفیت گردشگری بسیار بالایی است، تنوع بخش‌های گردشگری می‌تواند به جذب و توسعه گردشگر کمک کند زیرا گردشگران حاضر در شهرستان محلات به بخش‌های مختلفی علاقمند هستند.

وی تصریح کرد: از آنجا که ظرفیت‌های مختلفی مانند آبگرم، سرچشمه، باغ‌های گل و صنعت سنگ در محلات وجود دارد، این اقدامات می‌تواند به توسعه بخش گردشگری شهرستان محلات کمک کند که در راستای اهداف وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز قرار دارد. امیدواریم شاهد افزایش این مراکز باشیم.

لعل‌بار گفت: این جشنواره که به مدت ۳ روز در این محل برگزار می‌شود، موجب افزایش شور و نشاط اجتماعی می‌شود. در بخش صنایع دستی نیز ۱۰ غرفه در اختیار هنرمندان قرار گرفته است. در بخش طبخ آبزیان نیز مسابقه‌ای به منظور فرهنگ‌سازی برای افزایش استفاده از آبزیان در سبد غذایی انجام می‌شود.

اولین جشنواره گل انار و طبخ آبزیان شهرستان محلات برگزار شد

وی ادامه داد: درخواست‌های دیگری از این دست در حال پیگیری وجود دارد که در صورت داشتن صلاحیت طبق ضوابط با آنها همکاری خواهد شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، این جشنواره در سه محور گل انار، طبخ آبزیان و غرفه‌های صنایع دستی در مزرعه گردشگری رهیار که در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده برگزار شده است و ۵ هکتار آن به باغ انار با استفاده از نژاد انارهای خورهه اختصاص یافته و به دلیل قرار داشتن در فصل گل‌دهی انار، جلوه زیبایی برای استفاده طبیعت دوستان فراهم کرده است.

جشنواره طبخ آبزیان با حضور بیش از ۱۵ شرکت‌کننده برگزار شد که پس از داوری توسط آشپز بین‌المللی حاضر در مراسم از برگزیدگان تقدیر شد.

در این جشنواره تعدادی غرفه صنایع دستی، چوبی، محصولات دست‌ساز و خانگی نیز حضور داشتند.

اولین جشنواره گل انار و طبخ آبزیان شهرستان محلات برگزار شد

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023