گردشگری و سفر

افطار تا سحر را در شهداد بگذرانید/ بوم‌گردی‌ها آماده ارائه خدمات به گردشگران

مجله خبری آبادی 118/کرمان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهداد گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم برای حضور گردشگران در بخش شهداد اندیشیده شده است.

حجت ابراهیمی زاده امروز دوم فروردین ماه با اشاره به ظرفیت های گردشگری بخش شهداد در شهرستان کرمان اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و نزدیکی شهداد به کرمان و وجود بقعه متبرکه امام زاده زید (علیه السلام) این منطقه را برای سفر روزه داران پس از اذان ظهر به انتخابی عالی تبدیل کرده، به گونه ای که روزه داران می توانند عصر را از زیبایی های سیرچ، اندوهجرد و بیابان لوت لذت ببرند و روزه خود را با افطار در بوم‌گردی‌ها و رستوران های شهر شهداد باز کنند.

وی آسمان پرستاره باغشهر شهداد را از جاذبه های گردشگزی برشمرد و بیان کرد: امکان بازدید از آب انبار حاج محمدتقی به عنوان مدورترین و بزرگترین آب انبار جنوب شرق ایران و تعدادی از آثار تاریخی با تامین روشنایی در ساعات شب فراهم شده است.

ابراهیمی زاده به برنامه های فرهنگی در امامزاده زید(علیه السلام) از جمله نوبت نوازی نقاره قبل از غروب آفتاب و در آستانه اذان مغرب اشاره کرد و گفت: نماز جماعت علاوه بر بارگاه امامزاده در مساجد شهر نیز برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی شهداد بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اصول ایمنی و محیط زیستی برای حضور در بیابان لوت و نقاط گردشگری تاکید کرد و گفت: تلاش همه مسئولان و مردم در بخش شهداد؛ سفری ایمن و خاطره انگیز برای گردشگران است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، شهداد در ۹۱ کیلومتری کرمان واقع است و قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می رسد.

زیباترین جاذبه های بیابان لوت از آثار ثبت جهانی ایران در این بخش قرار دارند و شهداد قطب بومگردی استان کرمان به شمار می رود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023