گردشگری و سفر

اسکله‌های آبادان جزو املاک شرکت نفت محسوب نمی‌شوند

مجله خبری آبادی 118/خوزستان دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: اسکله‌های آبادان جزو املاک شرکت نفت محسوب نمی‌شوند بلکه املاک عمومی هستند و در چند ماه گذشته، برای آزادسازی سواحل، حریم مشخصی برای آن‌ها تعیین شد.

احمد امیری در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با تاکید بر توسعه فضای سبز صنعتی، گفت: پالایشگاه آبادان باید اسکله شماره هفت تا اسکله شماره سه ساحل اروند را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری بهسازی و افتتاح کند تا حداقل امسال شاهد اضافه شدن این اسکله‌ها به مسیر گردشگری شهرستان آبادان باشیم.

او با اشاره به اینکه تامین امکانات تفریحی و زیباسازی ساحل اروند سال گذشته در دستور کار پالایشگاه قرار گرفته بود یادآور شد: در اسکله شماره هفت این شهر تجهیزات و وسایلی از سال‌های پیش صنعت نفت که شاید در کمترین نقطه ایران یافت می‌شوند برای نمایش به عموم مردم قرار داده شده است و با توجه به اینکه زمان زیادی تا عید نوروز باقی نمانده پالایشگاه باید هر چه زودتر اسکله را برای بازدید عموم افتتاح کند.

وی با اشاره به اینکه زیباترین نقاط گردشگری شهر آبادان در اختیار گمرک، بندر، مرزبانان و شرکت نفت است تصریح کرد: متاسفانه مردم از ساحل زیبای اروندرود آنچنان که باید و شاید بهره‌ نبرده‌اند.

دبیر کانون جهانگردی آبادان با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی آبادان همانند پالایشگاه و پتروشیمی در مرکز شهر قرار دارند گوش‌زد کرد: وقتی پالایشگاهی در مرکز شهر قرار می‌گیرد آلایندگی و عوارض زیست‌محیطی فراوانی برای آن شهر دارد و حداقل کاری که آن پالایشگاه می‌تواند انجام دهد عملکردهای جانبی همچون توسعه فضای سبز شهر است.

امیری با اشاره به اینکه آبادان در هر هفته گردشگر درون‌استانی، گردشگر ملی و گردشگر خارجی دارد و با بیان اینکه گردشگری نوعی صنعت است تاکید کرد: باید صنعت گردشگری این شهرستان را توسعه داد و هم‌اکنون یکی از مهمترین عملکردها در این بخش را شرکت‌های نفتی به خصوص پالایشگاه می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023