اجتماعی

از اجرای پویش نذر اسباب بازی تا آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد در تهران

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از اجرای پویش نذر اسباب بازی در تهران خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، احمد احمدی صدر در تشریح برنامه‌های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی برای سال جدید از اجرای پویش نذر اسباب بازی خبر داد و گفت: پویش نذر یاری از ابتدای امسال آغاز شده است و حالا در آستانه سال نو پویش نذر یاری در قالب نذر اسباب بازی برای کودکان نیازمند از نیمه شعبان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اسباب بازی‌های مازاد کودکان تهرانی را بعد از جمع آوری، تمیز و ضدعفونی کرده و در اختیار کودکان نیازمند قرار می‌دهیم، افزود: اطلاع رسانی در این زمینه انجام می شود؛ اما این اسباب بازی‌ها به کودکان کار و بی بضاعت هدیه می‌شود.

احمدی صدر همچنین از اجرای پویش نذر یاری با نیت آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیرعمد در تهران خبر داد و افزود: امید است تا پایان ماه رمضان این پویش ادامه یابد تا در پایان ماه رمضان زن زندانی جرایم غیر عمد در زندان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه های عیدانه در قالب جشن بهار ایران اجرا می‌شود، ادامه داد: ما نیز در قالب بهار ایران با فرزندان ایران، ویژه برنامه هایی برای کودکان کار و دهک‌های کم برخوردار اجرا می کنیم که بر همین اساس برای ۵۰۰۰ کودک کار از نیمه شعبان به مدت ۵ شب، در چند سالن سینمایی انیمیشن های معروف کودکان همچون پسر دلفینی، بچه رئیس و ….اکران خواهد شد.

برگزاری جشن در شهربازی ارم با حضور ۱۰۰۰ کودک کار

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهربازی‌هایی را هماهنگ کردیم که کودکان کار به صورت نوبتی از بازی‌های آن استفاده کنند، گفت: بر همین اساس از آنجایی که سال تحویل نیمه شب است و نمی‌توانیم کودکان را تا آن ساعت نگهداریم بر همین اساس در روز ۲۷ اسفند ماه با حضور ۱۰۰۰ کودک جشنی را در شهربازی ارم برگزار می‌کنیم.

توزیع سه میلیون افطاری ساده با مشارکت محلات تهران

وی همچنین از اجرای پویش نذر یاری در بهار ایران خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم در ۳۰ روز ماه رمضان سه میلیون افطاری ساده با مشارکت محلات توزیع کنیم که از آنها خواسته‌ایم در این افطاری ساده از تولیدات و توان زنان سرپرست خانواده استفاده کنند.

ویژه برنامه‌های افطار تا سحر در هفت بوستان بزرگ تهران

احمدی صدر با بیان اینکه قرار است در هفت بوستان بزرگ تهران یعنی لاله، ملت، نهج البلاغه، آزادگان، پلیس، آزادی، ولایت ویژه برنامه افطار تا سحر داشته باشیم، گفت: همچنین در نظر داریم بسته‌های معیشتی برای افرادی که در سامانه سمات ثبت نام کردند توزیع کنیم که هدفگذاری اولیه ما ۱۵ هزار بسته است اما در نظر داریم این عدد را به ۳۰ هزار بسته ارتقاء دهیم.

وی در مورد وضعیت جمع‌آوری کودکان کار نیز با بیان اینکه کودک خیابان و کودک کار یکی نیستند، تصریح کرد: کودک خیابان سر چهارراه‌ها دستفروشی و گدایی می‌کند؛ اما کودک کار به دلیل ضعف مالی و فقر کار می‌کند و ما در برنامه‌های خودمان کودکانی داریم که در حال اشتغال هستند و ۹۰ درصد جامعه هدف ما این افراد هستند.

جمع‌آوری کودکان متکدی وظیفه بهزیستی است

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری کودکان متکدی وظیفه بهزیستی است و شهرداری تهران هیچ وظیفه‌ای در این حوزه ندارد، در مورد عدم پذیرش برخی معتادان در مراکز یاورشهر، افزود: امروز ما در حوزه غربالگری مشکل داریم و جمع‌آوری گروهی معتادان از سطح شهر تهران انجام می‌شود و این غربالگری توسط بهزیستی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بهانه را از دست اندرکاران حوزه اعتیاد گرفته است و ۵۰۰۰ نفر ظرفیت جمع‌آوری معتادان را در ظرف هشت ماه ایجاد کرده است، ادامه داد: وقتی از آنها پرسیدیم پس چرا با وجود ظرفیت، هنوز معتاد در خیابان‌ها است، به ما گفتند که این افراد منع پذیرشی‌ها هستند و هیچ کس آنها را قبول نمی‌کند؛ چرا که هزینه‌های درمان آنها بالاست و درصد مرگ و میرشان نیز بالاست به همین دلیل ما باز هم متولی معتادان زخم باز شدیم اما دیدیدم که باز این افراد کف خیابان هستند و وقتی مثلا ۱۰۰۰ نفر جمع‌آوری می‌شوند و به مرکز غربالگری می‌روند، این مرکز از ۱۰۰۰ نفر، ۸۰۰ نفر را آزاد می‌کند. در حالیکه این افراد یا معتاد هستند که باید به مراکز ماده ۱۶ بروند یا منع پذیرشی هستند که باید تحویل شهرداری شوند و یا معتاد نیستند که باید آزاد شوند.

احمدی صدر در پاسخ به این سوال که چرا معتادان در غربالگری آزاد می‌شوند؟ گفت: باید موضوع غربالگری درست شود چرا که سیستم جمع‌آوری معتادان از کف خیابان‌ها افتضاح است و ما تا امروز صبوری کردیم؛ اما بهتر است بروند سیستم غربالگری را اصلاح کنند.

شهرداری تهران از ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری معتادان یک ریال هم دریافت نکرده

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تا به امروز با وجود آنکه باید شهرداری تهران از ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری معتادان هزینه دریافت می‌کرد؛ اما یک ریال هم دریافت نکرده است، تصریح کرد: هزینه ماهانه نگهداری یک معتاد دارای زخم عفونی ۳۰ میلیون تومان است و روزانه ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان بابت نگهداری معتادان در مراکزمان هزینه می‌کنیم و این در حالیست که ستاد بابت نگهداری هر نفر ۴۲ هزار تومان باید بدهد که نداده است و اگر این افراد در خیابان بودند حتما در سرمای زمستان چند نفری فوت می‌کردند؛ اما امسال یک نفر هم فوتی نداشتیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023