گردشگری و سفر

اجرای ۹۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در خوزستان

مجله خبری آبادی 118/خوزستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه تأسیسات گردشگری، ۵۰ فقره موافقت اصولی ایجاد این تأسیسات طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱، در استان صادر شده است.

به‌ گزارش مجله خبری آبادی 118، محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری این اداره‌کل در بازه زمانی یکم فروردین تا یکم مهر ۱۴۰۱ اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده موافقت‌های اصولی صادرشده در استان برابر با سه‌هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال است که اشتغال پیش‌بینی شده برای این موافقت‌های اصولی ۶۳۴ نفر است.

او ادامه داد: در این مدت، ۲۶ فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۴۰ میلیارد ریالی و با اشتغال ۶۳۵ نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری یکی از محورهای مهم و تأثیرگذار توسعه در مناطق مختلف جهان محسوب می‌شود و از اولویت‌های دولت‌ها برای رونق کسب و کارهای پایدار و محور اصلی اشتغال و کارآفرینی در راستای درآمد ارزی و رونق اقتصادی در مناطق مختلف و از جمله روستاها است.

او تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری در حال ساخت استان را ۹۴ مورد با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۴۱هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال سه‌هزار و ۴۲۷ نفر عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها شامل هتل‌های یک تا پنج‌ستاره، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری، مرکز آب‌درمانی، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه و مراکز سرگرمی ـ تفریحی هستند که برخی از آن‌ها در حال حاضر فعال و تعدادی نیز به دلایلی متوقف شده ‌اند.

ارسطوزاده گفت: همچنین در شش ماه اول امسال ۱۱ پروانه بهره‌برداری برای تأسیسات گردشگری در شهرستان‌های ایذه، دزفول و اهواز صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان یادآور شد: در شش ماه گذشته میزان تسهیلات پرداختی ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری بود که از این ۱۰۰ طرح ۲ طرح مربوط به بند الف تبصره ۱۸، یک مورد مربوط به طرح اشتغال روستایی و ۹۷ مورد مربوط به طرح‌های صنایع‌دستی بوده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023