جامعه شهری

اجرای پویش سراسری شکوه مادری، مهر پدری در تهران/تشکیل«شورای راهبردی امور بانوان»در فرمانداری‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از اجرای پویش سراسری شکوه مادری، مهر پدری خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، نشست تخصصی کارشناسان امور بانوان مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران با حضور زهره جعفری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران و مدبرنژاد مشاور امور بانوان و خانواده وزیر آموزش پرورش برگزار شد.

جعفری در این نشست به تشریح بخشی از برنامه های ستاد جمعیت استان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و به سه راهبرد اصلی این ستاد یعنی تسهیل در امر ازدواج آگاهانه، تحکیم خانواده و حمایت از فرزندآوری در راستای اجرای این قانون اشاره کرد.

وی افزود: از رویکردهای اصلی و محور عام برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های دفتر امور زنان و خانواده، توجه ویژه به تحکیم خانواده است و یکی از برنامه هایی که در همین راستا در سطح استان در حال اجراست، پویش سراسری شکوه مادری، مهر پدری است که همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آغاز شده است و تا میلاد حضرت علی(ع) در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در ادامه از تشکیل«شورای راهبردی امور بانوان» در فرمانداری‌ها به عنوان یکی از تجربه‌های موفق استانداری در حوزه زنان و خانواده نام برد که در برخی شهرستان ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و در آینده نزدیک در همه فرمانداری ها در سطح استان رسمیت خواهد یافت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جعفری در پایان یادآور شد: هدف از تشکیل این شورا، احصاء نظام مسائل زنان و خانواده بر اساس زیست بوم هر شهرستان، انسجام و هم افزایی دستگاه‌ها در اجرای برنامه ها ، سیاست گذاری واحد و پیشگیری از موازی کاری در حوزه بانوان و خانواده در سطح شهرستان هاست که کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش هر منطقه نیز به عنوان عضو ثابت در این شورا حضور خواهد داشت.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023