گردشگری و سفر

آمادگی خانه مسافرها، هتل‌ها و مدارس همدان برای اسکان مسافران نوروزی

مجله خبری آبادی 118/همدان فرماندار همدان گفت: خانه مسافرها، هتل‌ها و مدارس برای اسکان مسافران در ایام نوروز آماده هستند، همچنین پلیس راه و راهور برای ایمنی تردد مسافران و خودروها برنامه‌ها و طرح‌هایی در دستور کار دارند.

مسلم مخفی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: خدمات مورد نیاز بخش گردشگری به مسافران در این شهرستان با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۳ با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود.

وی افزود: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک هزار مورد از آنها ثبت ملی شده و همیشه مقصد مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است و برای میزبانی از گردشگران در آمادگی کامل قرار دارد، همه ادارات خدمات رسان و مسئولان ستاد نسبت به آماده کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی، برنامه ریزی و اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همدان به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است، خاطرنشان کرد: گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان و خانه‌های واجد ارزش تاریخی از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

مخفی یاد آور شد: گردشگری باید محور اول توسعه همدان شود سال‌های گذشته در زمینه کشاورزی کار شده، اما با توجه به کمبود منابع آبی و در مقابل ظرفیت موجود در بخش گردشگری، باید به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش پیش رفت.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023