جامعه شهری

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ برگزاری جشن کوچ عشایر همزمان با استقرار در مناطق ییلاقی

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ بهاره عشایر این استان خبر داد و گفت: حدود یک هزار خانوار عشایری استان از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ می‌کنند.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، در تشریح روند کوچ بهاره عشایر استان تهران، گفت: کوچ بهاره عشایر استان تهران حدود یک ماه ادامه خواهد داشت و در نیمه خرداد ماه عشایر پس از عبور از مناطق میانبند وارد مناطق ییلاقی می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر عشایر استان تهران امسال نیز حدود ۴۰۰ خانوار «عشایر مهمان» از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر خواهند شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: امسال همچنین هماهنگی خوبی با استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته تا خدمات رسانی مناسبی به عشایر داشته باشیم، بطوریکه تأمین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، تأمین آب شرب بهداشتی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاه‌های مربوطه به عشایر است.

وی تأکید کرد: بر همین اساس با توزیع سیلندرگاز و استفاده از انرژی‌ های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه‌های مختلفی از جمله فانوس و حمام خورشیدی، روشنایی معابر در استقرارگاه‌های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می‌شود.

مدیر امور عشایر استان تهران در خصوص برگزاری جشن کوچ عشایر نیز گفت: تلاش داریم همزمان با استقرار عشایر در ییلاقات جشن کوچ برگزار شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023